אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול ב-Tirzepatide מפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

מתן זריקה חד-שבועית של Tirzepatide הפחיתה באופן דרמטי את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בחולים עם טרום-סוכרת ועודף-משקל או השמנת-יתר, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר SURMOUNT 1, כפי שדווח על-ידי חברת אלי לילי.

מחקר SURMOUNT 1 כלל 2,539 מבוגרים עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף של 30 ק”ג/מ2 ומעלה) או עודף-משקל עם לפחות סיבוך אחת משנית להשמנה אך ללא סוכרת בתחילת המחקר. מבין אלו, 1032 משתתפים עם טרום-סוכרת בתחילת המחקר נותרו במחקר ל-104 שבועות נוספים מעבר ל-72 שבועות המחקר המקורי. בקבוצה זו, שיעורי התקדמות לסוכרת מסוג 2 היו נמוכים ב-94% באלו שטופלו ב- Tirzepatide לעומת פלסבו (p<0.0001).

הטיפול ב- Tirzepatideהוביל גם לירידה ממושכת במשקל הגוף לאורך שלוש שנות הטיפול. במבוגרים שטופלו במינון של 15 מ”ג תועדה ירידה ממוצעת של 22.9% במשקל הגוף, בהשוואה ל-2.1% בזרוע הפלסבו. נתונים אלו מחזקים את התועלת הקלינית של טיפול ארוך-טווח במטופלים עם השמנת-יתר וטרום=-סוכרת.

הבטיחות והסבילות של הטיפול לאורך 193 שבועות המחקר תאמו לדיווחים קודמים אודות הטיפול ב- Tirzepatide. תופעות הלוואי הנפוצות משנית לטיפול התרופתי היו במערכת העיכול, רובן היו בדרגה קלה-עד-בינונית.

הנתונים המלאים של המחקר יוצגו במהלך כנס Obesity Week הצפוי להיערך בנובמבר הקרוב וכן יפורסמו באחד מכתבי העת המובילים בתחום.

מתוך הודעת חברת אלי לילי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה