אנדוקרינולוגיה ילדים

סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת כתף בחולים עם סוכרת תלויה באינסולין (Orthopedics)

סוכרת תלוית-אינסולין מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים ואשפוזים חוזרים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הכתף, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Orthopedics.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר National Surgical Quality Improvement Program להערכה רטרוספקטיבית של נתונים אודות 5,888 חולים (גיל ממוצע של 69.8 שנים) עם סוכרת, שעברו ניתוח החלפה מלאה של הכתף בין 2011 ו-2020. הם השוו את התוצאות של 1,705 חולים עם סוכרת תלויה באינסולין אל מול 4,183 חולים ללא תלות באינסולין.

התוצא העיקרי של המחקר היה סיבוכים לאחר 30 ימים מהניתוח, אשפוזים חוזרים בתוך 30 ימים, ניתוחים חוזרים ותמותה.

לאחר 30 ימים, בחולים עם תלות באינסולין תועד שיעור סיבוכים של 8.7% עם שיעור אשפוזים חוזרים של 4.8%, בעוד שבחולים ללא תלות באינסולין תועד שיעור סיבוכים של 5.6% ושיעור אשפוזים חוזרים של 3.3%. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעורי ניתוחים חוזרים או תמותה.

לאחר ניתוח סטטיסטי רב-משתני, החוקרים מצאו כי בחולים עם תלות באינסולין תועד סיכון גבוה משמעותית לסיבוכים (יחס סיכויים של 1.431) ואשפוזים חוזרים (יחס סיכויים של 1.379), בהשוואה לאלו ללא תלות באינסולין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי בחולים עם סוכרת תלוית-אינסולין ייתכן סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר-ניתוח ואשפוזים חוזרים לבית החולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הכתף, בהשוואה לחולים עם סוכרת וללא תלות באינסולין. ממצאים אלו עשויים לסייע בייעוץ טרום-ניתוחי ואופטימיזציה של הטיפול בחולים עם סוכרת.

Orthopedics, July 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה