אנדוקרינולוגיה ילדים

PPIs למניעת דימום במערכת העיכול בחולים מונשמים (NEJM)

מתן מונע של מעכבי משאבת פרוטונים בחולים מונשמים מכנית יכול למנוע דימום בדרכי העיכול העליונות ללא השפעה על תמותה, לפי מחקרים ב-New England Journal of Medicine וב-NEJM Evidence

מתן מונע של מעכבי משאבת פרוטונים בחולים מונשמים מכנית יכול למנוע דימום בדרכי העיכול העליונות ללא השפעה על תמותה. מחקר REVISE שפורסם ב-New England Journal of Medicine, נערך ב-8 מדינות והשווה בין pantoprazole 40 מ”ג יומי לפלצבו ב-4,821 מבוגרים במצב קריטי על הנשמה מכנית. דימום משמעותי קלינית בדרכי העיכול העליונות התרחש ב-1% מהמטופלים שקיבלו pantoprazole לעומת 3.5% בקבוצת הפלצבו. לאחר 90 יום, 29.1% מקבוצת הpantoprazole נפטרו, לעומת 30.9% בקבוצת הפלצבו.

ד”ר דבורה קוק, פרופסור לרפואה באוניברסיטת מקמסטר, וחבריה למחקר ציינו כי pantoprazole הוביל לסיכון נמוך משמעותית לדימום משמעותי קלינית בדרכי העיכול העליונות בהשוואה לפלצבו, ולא הייתה לו השפעה משמעותית על תמותה.

בנוסף, סקירה שפורסמה ב-NEJM Evidence, כללה 12 מחקרים אקראיים מבוקרים שהשוו מעכבי משאבת פרוטונים לפלצבו או ללא מניעה בסך הכל 9,533 מבוגרים במצב קריטי. נמצא כי מעכבי משאבת פרוטונים היו קשורים להפחתת שכיחות של דימום משמעותי קלינית בדרכי העיכול העליונות ועשויים להיות בעלי השפעה מועטה או ללא השפעה על תמותה.

ניתוח תת-קבוצה העלה את האפשרות כי השפעת מעכבי משאבת פרוטונים על תמותה עשויה להיות שונה על פי חומרת המחלה, עם אפשרות להפחתת תמותה ב-90 יום בחולים פחות קשים והגברת תמותה בחולים קשים יותר.

ד”ר קוק ציינה כי “רופאים, אחיות ורוקחים העובדים בסביבת טיפול נמרץ ישתמשו במידע זה בפרקטיקה מיד, ותוצאות הניסוי והמטא-אנליזה המעודכנת ישולבו בקווים מנחים בינלאומיים לפרקטיקה.”

לכתבה בMEDSCAPE

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה