טירזפטייד משפר משמעותית הפרעות שינה (NEJM)

תרופת הסוכרת והירידה במשקל טירזפטייד, יעילה בהפחתת הפרעות שינה במטופלים עם השמנה ודום נשימה חסימתי, כך עולה משני מחקרים חדשים שפורסמו ב-New England Journal of Medicine

תרופת הסוכרת והירידה במשקל טירזפטייד, יעילה בהפחתת הפרעות שינה במטופלים עם השמנה ודום נשימה חסימתי, כך עולה משני מחקרים חדשים שפורסמו ב-New England Journal of Medicine. טירזפטייד הייתה כה יעילה בהפחתת הפרעות שינה במטופלים עם השמנה ודום נשימה חסימתי (OSA), עד ש-40% עד 50% מהם כבר לא נזקקו למכשיר CPAP.

מחקרי SURMOUNT-OSA, כללו ניסויים אקראיים כפולי סמיות בחולים עם השמנה ו-OSA בינוני עד חמור. המשתתפים קיבלו את המינון המרבי הנסבל של טירזפטייד (10 או 15 מ”ג בזריקה שבועית) או פלצבו למשך שנה. במחקר 1, 114 אנשים קיבלו טירזפטייד ו-120 קיבלו פלצבו. במחקר 2, 119 מטופלים קיבלו טירזפטייד ו-114 קיבלו פלצבו.

בתחילת המחקר, ל-65% עד 70% מהמשתתפים היה OSA חמור, עם יותר מ-30 אירועים לשעה בסולם AHI וממוצע של 51.5 אירועים לשעה. לאחר שנה, מטופלים שנטלו טירזפטייד חוו 27 עד 30 אירועים פחות לשעה, לעומת 4 עד 6 אירועים פחות לשעה בקבוצת הפלצבו. עד למחצית מאלה שקיבלו טירזפטייד בשני הניסויים היו פחות מ-5 אירועים לשעה או 5 עד 14 אירועי AHI לשעה וציון בסולם ישנוניותEpworth  של 10 או פחות.

המטופלים בקבוצת הטירזפטייד חוו גם ירידה בלחץ הדם הסיסטולי של 9.7 מ”מ כספית במחקר 1 ו-7.6 מ”מ כספית במחקר 2 בשבוע ה-48. ד”ר סנג’יי פטל מאוניברסיטת פיטסבורג ציין במאמר מערכת נלווה כי השיפור בלחץ הדם הסיסטולי “היה גדול משמעותית מההשפעות שנראו עם טיפול CPAP בלבד ומצביע על כך שטירזפטייד עשויה להיות אפשרות אטרקטיבית עבור מטופלים המבקשים להפחית את הסיכון הקרדיווסקולרי שלהם.

למאמר בMedscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה