אנדוקרינולוגיה ילדים

עיכוב בטיפול בסטטינים בחולי סוכרת מגביר את הסיכון הקרדיווסקולרי (ADA’s 84th Scientific Sessions)

כולסטרול עורק
חולי סוכרת המעכבים טיפול בסטטינים מראים שיעורים גבוהים משמעותית של אירועים קרדיווסקולריים בהשוואה לאלו שטופלו ללא עיכוב, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס ה-84 של האגודה האמריקאית לסוכרת

חולי סוכרת המעכבים טיפול בסטטינים מראים שיעורים גבוהים משמעותית של אירועים קרדיווסקולריים בהשוואה לאלו שטופלו ללא עיכוב, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס ה-84 של האגודה האמריקאית לסוכרת.

במחקר שכלל 7,239 חולי סוכרת מסוג 2, 17.7% מהמטופלים עיכבו את הטיפול המומלץ בסטטינים, בממוצע של 2.7 שנים. במעקב של 10 שנים, אלו שקיבלו את הטיפול המומלץ מההתחלה הראו סיכון של 6.4% לאירוע קרדיווסקולרי, בעוד שהשיעור היה גבוה משמעותית, 8.5%, בקרב אלו שעיכבו את הטיפול. “אלו שעיכבו את השימוש בסטטינים היו בסיכון מוגבר ב-30% לחוות אירוע קרדיווסקולרי ב-10 שנים,” אמר החוקר המוביל, נישרג שאה.

המחקר בדק מטופלים עם אבחנה של סוכרת מסוג 1 או 2 ללא מחלת לב וכלי דם אתרוסקלרוטית שטופלו ב-Mass General Brigham בבוסטון בין 2000 ל-2018. הגיל הממוצע היה 55 שנים, 52.1% היו נשים, ורמת ה-LDL הממוצעת הייתה 138 מ”ג/ד”ל. קבלת הסטטינים נקבעה באמצעות אלגוריתם עיבוד שפה טבעית לניתוח הערות רופאים ברשומות רפואיות.

בקרב אלו שעיכבו את הטיפול, היו בממוצע 4.6 ביקורים אצל מטפלים בין הסירוב הראשוני לבין תחילת הטיפול. לאחר התחלת הטיפול המעוכב, המטופלים נשארו על הטיפול בממוצע של 7.1 שנים. בניתוח רב-משתני, אי-קבלה ראשונית של טיפול בסטטינים הייתה הגורם החזק ביותר, עם סיכון מוגבר ב-49% לאירוע קרדיווסקולרי.

המומחים מדגישים את החשיבות של שיחות מרובות עם המטופלים, מתן מידע מפורט על היתרונות והחסרונות של טיפול בסטטינים, ושיתוף בני משפחה בתהליך קבלת ההחלטות כדי לעודד קבלה מוקדמת של הטיפול.

למאמר בMedscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה