אנדוקרינולוגיה ילדים

השכיחות של מחלת כליות כרונית בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

סוכרת DIABETES

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי מחלת כליות כרונית נפוצה מאוד במבוגרים עם סוכרת מסוג 1 בארצות הברית, כאשר כאחד מכל חמישה מבוגרים עם סוכרת מסוג 1 מאובחן עם מחלת כליות.

במסגרת המחקר החוקרים ביקשו לבחון את שיעורי הימצאות מחלת כליות כרונית בקרב מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה של סוכרת מסוג 1 בארצות הברית. הם התבססו על נתוני סקרי NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) לקביעת שכיחות מחלת כליות כרונית באוכלוסיית חולים זו.

על-מנת להעריך את השכיחות של מחלת כליות כרונית במבוגרים עם סוכרת מסוג 1 בארצות הברית, החוקרים השלימו הערכה של מספר המשיבים לסקרי NHANES עם אבחנה של סוכרת מסוג 1 ומחלת כליות כרונית והתבססו על שיעור זה לקביעת השכיחות של מחלת הכליות בכלל אוכלוסיית החולים עם סוכרת מסוג 1 בארצות הברית.

על-פי הנתונים מסקרי NHANES לשנים 2015 עד 2018, סוכרת מסוג 1 תועדה ב-47 מבין 19,225 מבוגרים עם נתונים זמינים אודות התפקוד הכלייתי. מחלת כליות כרונית תועדה ב-20 מבין 47 חולים עם סוכרת מסוג 1, כאשר ההערכה המשוקללת של מחלת כליות כרונית בחולים עם סוכרת מסוג 1 עמדה על 21.5%, מקבילה ל-258,196 חולים (רווח בר-סמך 95% של 71,189-445,203) חולים בארצות הברית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הנוכחי מספק הערכה ארצית של שכיחות מחלת כליות כרונית בחולים עם סוכרת מסוג 1 בארצות הברית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מדגמים גדולים יותר במטרה לספק הערכה מדויקת יותר של השכיחות הארצית של מחלת כליות כרונית באוכלוסייה זו.

Diabetes Care, Jun 10, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה