אנדוקרינולוגיה ילדים

גלולות למניעת הריון עשויות להעלות את הסיכון להתקרחות פרונטלית בנשים (JAMA Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי גלולות למניעת הריון עשויות להביא לעליה בסיכון להתקרחות פרונטלית (Frontal Fibrosing Alopecia) בנשים עם וריאנט נפוץ בגן CYP1B1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גלולות למניעת הריון נחשבו לגורם אפשרי המשפיע על הסיכון להתקרחות פרונטלית ומחקר גנטי קודם זיהה רמזים לקשר עם וריאנט בגן CYP1B1. אותם חוקרים השלימו מחקר אינטראקציה גן-סביבה במבנה מקרה-ביקורת שכלל 489 נשים לבנות (גיל ממוצע של 65.8 שנים) עם התקרחות פרונטלית ו-34,254 ביקורות, תואמות בגין ורקע גנטי.

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעה של טיפול בגלולות למניעת הריון על הסיכון להתקרחות פרונטלית משנית לווריאנט בגן CYP1B1.

מהנתונים עולה כי השימוש בגלולות למניעת הריון לווה בסיכון גבוה פי 1.9 להתקרחות פרונטלית בנשים עם וריאנט גנטי ספציפי ב-CYP1B1, אך לא זוהה קשר בקרב אלו ללא היסטוריה של טיפול בגלולות. המחקר מצביע על אינטראקציה גן-סביבה משמעותית, עדות לכך שגלולות למניעת הריון עשויות להשפיע על הסיכון להתקרחות פרונטלית באלו עם נטייה גנטית לכך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על החשיבות על הערכת הנטייה הגנטית וגורמים סביבתיים, דוגמת שימוש בגלולות למניעת הריון, בהבנה וטיפול במקרים של התקרחות פרונטלית.

JAMA Dermatol, May 29, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה