אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול מבטיח לקומה נמוכה בילדים מסיבות גנטיות שונות (PESC)

ילדה
Vosoritide להזרקה יומית עשוי להיות טיפול מבטיח לקומה נמוכה בילדים מסיבות גנטיות שונות, כך מציע ניסוי שלב 2 חדש שתוצאותיו הוצגו במפגש השנתי של האגודה האנדוקרינית לילדים

Vosoritide להזרקה יומית עשוי להיות טיפול מבטיח לקומה נמוכה בילדים מסיבות גנטיות שונות, כך מציע ניסוי שלב 2 חדש שתוצאותיו הוצגו במפגש השנתי של האגודה האנדוקרינית לילדים בשיקגו. Vosoritide הוא אנלוגי פפטיד נתריורטי מסוג C הקושר את הקולטן שלו על כונדרוציטים, מקדם צמיחה על ידי עיכוב האותות החוץ-תאיים של מסלולי חלבון קינאז 1 ו-2 mitogen-activated. הטיפול אושר בשנת 2021 על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני לטיפול בילדים מגיל 5 ומעלה עם אכונדרופלזיה.

כעת, נתונים ראשוניים מצביעים על כך ש-vosoritide גורם לצמיחות גדילה של מעל 3 ס”מ בשנה בילדים עם מגוון מצבי קומה נמוכה, כולל תסמונת Noonan, מחסור באגרקן (ACAN), מוטציות הטרוזיגוטיות NPR2 ונוירופיברומטוזיס 1 (NF1). תוצאות שלב 2 שפורסמו באפריל הראו גם את היעילות של vosoritide בטיפול בהיפוכונדרופלזיה. “בעבר, חולים אלו היו מאובחנים עם ‘קומה אידיופטית קצרה’, אבל עכשיו אנחנו יודעים שבחלק מהם זה קשור למוטציות גנטיות”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “מה שמאחד אותם הוא הוא מסלולי האיתות באותו מסלול.”

טיפול בהורמון גדילה יכול לעזור להאיץ את הצמיחה בחלק מהמצבים הללו אך לא בכולם. Vosoritide מציע אלטרנטיבה יעילה יותר, ציין מחבר המחקר והוסיף כי “היו לנו מטופלים שהגיעו מכל רחבי העולם כדי להיות חלק מהניסויים שלנו. הם היו כל כך נרגשים מההזדמנות הזו לקבל טיפול שיכול לעזור לילדיהם לגדול. זה היה ממש משמח ומרגש להיות חלק מזה”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה