אנדוקרינולוגיה ילדים

ירידה במשקל נשמרת עם הפחתה איטית של סמגלוטייד (ECO)

מינונים מותאמים אישית והפחתה איטית של מינון semaglutide בחולים אחרי תוכנית הרזיה דיגיטלית יכולים להוביל לשמירה על משקל היעד עד 6 חודשים לאחר מכן, כך עולה מהקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר

מינונים מותאמים אישית והפחתה איטית של מינון semaglutide בחולים אחרי תוכנית הרזיה דיגיטלית יכולים להוביל לשמירה על משקל היעד עד 6 חודשים לאחר מכן, כך עולה מנתונים רטרוספקטיביים מהעולם האמיתי שהוצגו כשני פוסטרים בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר (ECO) 2024.

מינונים נמוכים יותר נמצאו יעילים בדיוק כמו מינונים גבוהים יותר לירידה במשקל. הפחתה איטית של תרופות תוך התמקדות בשינויים באורח החיים באמצעות תוכנית דיגיטלית נראתה כמסייעת במניעת החזרה במשקל, אמר המחבר הראשי של המחקר. מטופלים בתוכנית ההרזיה השתמשו בערך בשליש (36.1%) מהמינון המצטבר של semaglutide ואיבדו חציון של 14.8% (95% CI, 14.3%-15.2%) ממשקל הגוף עד שבוע 64. תופעות הלוואי כללו בחילות, הקאות , וכאבי בטן, אך היו קלים וחולפים.

“זו אותה ירידה במשקל שנראתה בניסויי שלב 3 של semaglutide, כך שאנשים גם מאבדים בערך 15% מהמשקל כשהם מצטרפים לתוכנית שלנו, אבל עם שליש מהתרופות. השינויים באורח החיים למעשה עובדים” אמר המחבר הראשי. מבין המטופלים שהפחיתו את נטילת ה-Semaglutide לאפס – נתונים זמינים עבור 85 משתתפים – ולהם נשמר משקל גוף יציב במשך 26 השבועות הראשונים.

“התוצאות שלנו מראות שירידה במשקל ניתנת להשגה ללא קשר לאינדקס מסת הגוף הראשוני (BMI) ולמינון ה-semaglutide”, אמר המחבר הראשי, “שימוש במינונים נמוכים יותר של semaglutide זול יותר לחולים, מביא לפחות תופעות לוואי, ועוזר להבטיח שמלאי התרופה, שעדיין מוגבל, יגיע רחוק יותר”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה