אנדוקרינולוגיה ילדים

מדוע רבים לא מתייחסים למחלות לב בחולי סוכרת מסוג 1? (NEJM)

סוכרת ולב

ניהול מחלות לב וכלי דם הוא היבט שלעתים קרובות נזנח, אך הוא קריטי כשמדובר בטיפול באנשים עם סוכרת מסוג 1, כך אמרו מחברי סקירה חדשה שפורסמה ב-The New England Journal of Medicine.

מחלות לב וכלי דם הן סיבת המוות השכיחה ביותר בקרב חולים בסוכרת מסוג 1, בדומה לאלו עם סוכרת מסוג 2. עם זאת, אין נתונים של ניסויים קליניים אקראיים שיתמכו בהתערבויות בסיכון הקרדיווסקולרי של אנשים עם סוכרת מסוג 1 באופן ספציפי. מעבר לכך, המלצות החברה המקצועית להפחתת שומנים בדם פותחו בעיקר מניסויים של אנשים עם סוכרת מסוג 2 והן סותרות.

ניהול סיכונים קרדיווסקולריים זוכה בדרך כלל להרבה פחות תשומת לב מאשר ניהול גלוקוז בביקורי רופא בקרב חולי סוכרת מסוג 1, במיוחד במבוגרים צעירים יותר, אמרה המחברת הראשית. “סוכרת מסוג 1, באופן מסוים, היא המקום שבו הייתה סוכרת מסוג 2 לפני 20 שנה, במובן זה שבעבר היינו מאוד ממוקדי גלוקוז, אבל קצת שכחנו מהסיכון הקרדיווסקולרי. זה השתנה לחלוטין בסוכרת מסוג 2. עכשיו עם סוכרת מסוג 1 אנחנו מבינים שאמנם שליטה בגלוקוז היא חשובה ביותר, אבל דברים כמו בקרת לחץ דם קפדנית ושליטה בשומנים נמצאים כיום מאחור בסוכרת מסוג 1”.

אחת הסיבות היא היעדר ראיות כמו ניסויים קליניים להתערבויות בשומנים, בלחץ דם, בקרישיות ובהשמנה בחולי סוכרת מסוג 1. “זה שאנשים עם סוכרת סוג 1 הם לעתים קרובות צעירים יותר לא תמיד עולה למוחנו העובדה שהם נמצאים בסיכון קרדיווסקולרי גבוה במיוחד”, אמרה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה