אנדוקרינולוגיה ילדים

שביעות רצון גבוהה בקרב חולי סוכרת עם השימוש במדי סוכר רציפים (Clin Diabetes)

מסקר שכלל מאות חולים עם סוכרת תחת טיפול באינסולין ומד סוכר רציף עלה כי מרבית המשיבים דיווחו על שביעות רצון מהיבטים רבים הקשורים לשימוש במדי הסוכר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Diabetes. עם זאת, חלק גדול מהחולים דיווחו עוד על חשש אודות הדיוק של מדי הסוכר בנסיבות מסוימות וכן ציינו בעיות עוריות בעקבות השימוש במדים אלו.

מדגם המחקר כלל 504 חולים עם אבחנה ידועה של סוכרת מסוג 1 ממאגר T1D Exchange ו-101 חולים עם סוכרת מסוג 2 ממאגר Dynata Database.

מבין כלל המטופלים שהשתמשו במד סוכר רציף, 60.7% השתמשו במכשיר Dexcom G6, כולל 69% מאלו עם סוכרת מסוג 1 לעומת 12% מאלו עם סוכרת מסוג 2.  חולים עם סוכרת מוסג 2 נטו יותר להשתמש בגרסאות ישנות יותר של מד סוכר זה (G4 או G5, 32%) או במערכות ליברה פריסטייל של חברת אבוט (35%).

מהנתונים עולה כי 90% מהמשיבים הסכימו כי מרבית הסנסורים היו מדויקים, אך רק 79% ו-78% מהמטופלים היו שבעי רצון מתפקוד הסנסור ביום הראשון והאחרון לשימוש. יתרה מזאת, 42% חשדו בשינויים בדיוק בין חיישן לחיישן ו-32% המשיכו לעקוב אחר רמות הסוכר באמצעות בדיקות סוכר באצבע למעלה משש פעמים בשבוע.

חולים עם סוכרת מסוג 2 נטו יותר מאלו עם סוכרת מסוג 1 להביע חשש מפני תפקוד ירודה של החיישן אשר פגע בתחושת הבטחון שלהם כי ניתן להתבסס על נתונים אלו לקביעת החלטות לשינוי הטיפול (52% לעומת 19%).

למעלה ממחצית מהחולים דיווחו על תגובות עוריות ו/או כאב עם השימוש בחיישנים (53.7% ו-55.4%, בהתאמה).

חשש אודות השפעה של תרופות על הדיוק של החיישן היה נפוץ יותר בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2, לעומת אלו עם סוכרת מסוג 1 (65% לעומת 29%).

מבין כלל החששות אודות חומרים או מצבים המשפיעים על הדיוק של החיישן, במקומות הראשונים נכללו התייבשות (47%), למרות העדר נתונים תומכם בספרות הרפואית, לאחריה תרופות לכאב (43%), תרופות להצטננות/שפעת (32%) וקפה (24%).

התראה לא-מדויקת או שגויה השפיעה לרעה על חיי היומיום ב-36% מהמשתתפים ועל הטיפול בסוכרת ב-34% מהחולים

החוקרים מסכמים וכותבים כי מד סוכר רציף היא טכנולוגיה אשר שינתה את כללי המשחק והתפתחה בעשור האחרון בכדי להתגבר על מכשלים טכניים ומכשולים בשימוש באמצעי זה. מהסקר עולה כי עדיין יש מקום לשיפור, כאשר חוסר האמון במוצר.

Clin Diabetes, Aug 23, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה