אנדוקרינולוגיה ילדים

רמות Copeptin בדם עשויות לשמש כסמן ליתר לחץ דם בילדים עם השמנת-יתר (Pediatr Int)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics International מדווחים חוקרים מטורקיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בילדים עם יתר לחץ דם והשמנת-יתר תועדו רמות גבוהות יותר בדם של Copeptin וחומצה אורית, לצד ריכוזי אשלגן נמוכים יותר. יתרה מזאת, תועדה קורלציה משמעותית בין רמות Copeptin ובין רמות הנתרן בדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות החשיבות של Copeptin וחומצה אורית בהתפתחות יתר לחץ דם בילדים עם השמנת-יתר. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין יתר לחץ דם ובין הרמות בדם של Copeptin וחומצה אורית בקרב ילדים עם השמנת-יתר.

מדגם המחקר כלל 80 ילדים עם השמנת-יתר אשר אושפזו לבית חולים בטורקיה בין אפריל 2018 ועד ספטמבר 2018. המשתתפים במחקר סווגו לשתי קבוצות: חולים עם יתר לחץ דם וחולים ללא יתר לחץ דם. רמות Copeptin נבדקו בכלל המשתתפים במחקר באמצעות ELISA.

מהתוצאות עולה כי רמות Copeptin היו גבוהות יותר משמעותית בחולים עם יתר לחץ דם, בהשוואה לילדים ללא יתר לחץ דם (p=0.0001). בנוסף, רמות חומצה אורית בדם היו גבוהות יותר בחולים עם יתר לחץ דם, בעוד שרמות אשלגן היו נמוכות יותר משמעותית באלו עם יתר לחץ דם, בהשוואה לחולים ללא יתר לחץ דם (p=0.001). מניתוח הנתונים עלתה קורלציה חיובית בין רמות נתרן בדם ובין רמות Copeptin בדם (p=0.037).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Copeptin עשוי לשמש כסמן חשוב ליתר לחץ דם בילדים עם השמנת-יתר. בנוסף ל-Copeptin, רמות חומצה אורית, אשלגן ונתרן בדם עשויות להיות חשובות באבחנה ובמעקב אחר ילדים עם יתר לחץ דם.

 

Pediatr Int, Sep 12, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה