אנדוקרינולוגיה ילדים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מנות דחף של חיסון כנגד אומיקרון לילדים מגיל חצי שנה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הרחיב את האישור לשימוש חירום של מנות דחף של חיסוני מודרנה ופייזר כנגד אומיקרון לילדים מגיל שישה חודשים בארצות הברית.

בחודש אוקטובר האחרון, הסוכנות העניקה אישור לשימוש חירום לחיסון דחף דו-ערכי של חברת פייזר לילדים בגילאי 5-11 שנים ולחיסון דחף דו-ערכי של חברת מודרנה לילדים בגילאי 6-11 שנים ומתבגרים בגילאי 12-17 שנים.

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי כעת לחלק גדול יותר מהילדים יש אפשרות לזכות להגנה מפני COVID-19 עם חיסון דו-ערכי כנגד הנגיף והם מעודדים את ההורים והמטפלים למטופלים המתאימים לקחת זאת בחשבון, בפרט לאור החגים וחודשי החורף הקרבים, כאשר רבים יבלו זמן רב יותר בחללים סגורים.

נכון לסוף חודש נובמבר, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן דיווח כי כ-1.8 מיליון ילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים בארצות הברית קיבלו מנה יחידה של חיסון כנגד קורונה, נתח המהווה כ-10% מכלל אוכלוסייה זו. כ-15.3 מיליון ילדים בקבוצת גיל זו טרם קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

על-פי האגודה האמריקאית לרפואת ילדים, בשבוע שהסתיים ב-1 בדצמבר דווח על 28,604 מקרים חדשים של זיהום קורונה בילדים, מספר המהווה כ-10.8% מכלל המקרים המדווחים בשבוע. מקרים אלו הובילו לכך שמספר המקרים המדווחים בילדים למעט יותר מ-15 מיליון חולים.

המומחים מסבירים כי חיסונים מהווים את ההגנה הטובה ביותר כנגד ההשלכות החמורות של המחלה הזיהומית על-רקע הווריאנטים של אומיקרון, כולל אשפוז ותמותה.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה