אנדוקרינולוגיה ילדים

היסטוריה של זיהום בקורונה מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי בילדים (Pediatr Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היסטוריה של זיהום קודם בנגיף הקורונה, אך לא זיהום אקוטי, מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי בילדים. מהנתונים עולה עוד כי הסיכון לאירוע מוחי שונה מהסיכון להתפתחות תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במבוגרים שנדבקו בקורונה סיכון מוגבר לאירוע מוחי, אך לא ידוע אם הסיכון לאירוע מוחי מוגבר גם בילדים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם קיימת קורלציה בין זיהום בקורונה, תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים ואירוע מוחי איסכמי בילדים.

המחקר הרטרוספקטיבי נערך בין תחיל מרץ בשנת 2020 ועד סוף יוני בשנת 2021 וכלל ילדים עם אבחנה של אירוע מוחי איסכמי.

החוקרים זיהו 16 חולים (7 גברים, 9 נשים) בגילאי 8 חודשים עד 17 שנים (חציון של 11.5 שנים).

מהנתונים עולה כי שיעור גבוה יותר של אסיאתיים (6%) ושחורים (13%) אובחנו עם אירוע מוחי, בהשוואה לשיעורי ההימצאות באוכלוסייה (2% בכל אוכלוסייה, בהתאמה). החוקרים מדגישים כי לא תועדו מקרים של אירוע מוחי בזמן זיהום אקוטי בקורונה.

נוגדנים כנגד COVID-19 זוהו ב-5 מבין 11 חולים (45%) שהשלימו בדיקה זו, מבין אלו, שלושה אובחנו עם תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים.

הרוב הגדול של האירועים המוחיים (82%) אירעו בין פברואר ומאי בשנת 2021, כאשר שיא ההיארעות היה בחודש פברואר בשנת 2021, כחודשיים לאחר שיא היארעות מקרי הקורונה בילדים וכחודש לאחר שיא הופעת מקרי תסמונת דלקתית רב-מערכתית.

ממצאי המחקר מעידים כי היסטוריה של זיהום קודם בקורונה, אך לא זיהום אקוטי, מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי בילדים. מהנתונים עולה כי הסיכון לאירוע מוחי בילדים עם היסטוריה של זיהום בקורונה נפרד ושונה מהסיכון להתפתחות תסמונת דלקתית רב-מערכתית.

 

Pediatr Neurol, Nov 11, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה