אנדוקרינולוגיה ילדים

אבחנה של ויטליגו עשויה להשפיע על הבריאות הנפשית ואיכות החיים של החולים (מתוך כנס ה-Maui Derm for Dermatologists)

בחולים עם ויטליגו, בעיקר אלו עם גוון עור כהה יותר, למחלה העורית השפעה שלילית על הבריאות הנפשית ואיכות החיים, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Maui Derm for Dermatologists.

במחקר VALIANT (Vitiligo and Life Impact among International Communities) נכללו 3,541 חולים עם ויטיליגו (גיל חציוני, 38 שנים; 54.6% גברים) שהתבקשו להשלים סקר בן 25 דקות עם שאלות אודות ההשפעה של המחלה העורית על מגוון היבטי חיים.

קרוב למחצית מהמשתתפים (46%) דיווחו כי הטיפול היומיומי בויטיליגו היווה מטרד, כאשר 47.8% דיווחו כי חייהם היו שונים מאוד ללא המחלה. הפרעות פסיכיאטריות דוגמת חרדה (28.8%) ודיכאון (24.5%) דווחו בלמעלה ממחצית מהמשיבים (58.7%). החוקרים מציינים כי למרות שרק 24.5% מהחולים אובחנו עם דיכאון, ב-55% תוארו תסמינים של דיכאון כפי שנקבע לפי תשובות לשאלון Patient Health Questionnaire-9 להערכת דיכאון.

מדד Vitiligo Impact Patient Scale, המשמש להערכת ההשפעה על איכות החיים, עמד על 27.3 נקודות בכללותו, כאשר בחולים בהודו דווח על ההשפעה הגדולה ביותר של ויטיליגו על איכות החיים (40.2 נקודות). למעלה מ-30% מהחולים דיווחו על השפעה על הבריאות הנפשית, הערכה עצמית, מערכות יחסים או חיים מקצועיים.

קרוב למחצית מהמשתתפים (49%) דיווחו על תחושת בטחון ירודה ומודעות עצמית גדולה יותר. כמו כן, 46.6% דיווחו כי אחרים לא הבינו מה המשמעות של לחיות עם ויטיליגו. כאשר נשאלו על ההשפעה של המחלה על החיים המקצועיים, 41.9% דיווחו כי האמינו כי היו מתקדמים עוד יותר בקריירה שלהם במידה לולא ויטיליגו. החוקרים מסבירים כי החולים אינם מרוצים מאפשרויות הטיפול הקיימות, נמנעים מסיטואציות חברתיות.

ממצאי המחקר מעידים על ההשפעה של ויטיליגו על הבריאות הנפשית ועל החיים החברתיים והמקצועיים של החולים.

מתוך כנס ה-Maui Derm for Dermatologists

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה