אנדוקרינולוגיה ילדים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק אישור חירום למתן חיסוני פייזר כנגד קורונה לילדים בגילאי 5-11 (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) העניק אישור חירום למתן חיסון של חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה לילדים בגילאי 5-11 שנים.

ההחלטה התקבלה מספר ימים לאחר שועידת ה-VRBPAC (Vaccines and Related Biological Products Advisory Committee) תמכה ברוב של 17 תומכים וללא מתנגדים כי התועלת של החיסון עולה על הסיכונים האפשריים.

מהסוכנות נמסר כי ההערכה המקיפה והקפדנית של הנתונים אודות בטיחות ויעילות החיסון צפויה להבטיח להורים ולמטפלים כי החיסון עומד בסטנדרטים הגבוהים של הארגון.

המשטר המומלץ לילדים בגילאי 5 עד 11 שנים כולל מתן שתי מנות חיסון במרווח של 21 ימים בדומה למשטר המומלץ במבוגרים. עם זאת, החיסונים ניתנים במינונים נמוכים יותר של 10 מיקרוגרם במקום 30 מיקרוגרם.

החיסון כבר זכה לאישור מלא לאלו בגילאי 16 שנים ומעלה וזמין תחת אישור לשימוש חירום בילדים בגילאי 12 עד 15 שנים.

ועידת ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית תתכנס ביום שלישי לקביעת המלצות פדראליות אודות ילדים בגילאי 5 עד 11 שנים. בבית  הלבן כבר הודיעו על תכנית לקמפיין ארצי להפיץ ולעודד מתן חיסונים, כאשר התכנית היא לפתוח מרכזי חיסונים בבתי ספר ומרכזים קהילתיים וכן להדריך את ההורים ואת הציבור.

על-פי הנתונים שהוגשו לועידת VRBPAC, היעילות של החיסון כנגד עדות מעבדתית לזיהום תסמיני בנגיף הקורונה לפחות שבעה ימים לאחר המנה השנייה בילדים ללא עדות להדבקה קודמת בנגיף הקורונה עמדה על 90.7% (רווח בר-סמך 95% של 67.7-98.3%), ללא הופעת מקרים של COVID-19 בדרגה חמורה או תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה