אנדוקרינולוגיה ילדים

חברת פייזר פנתה למנהל המזון והתרופות האמריקאי בבקשה לאישור החיסון כנגד נגיף הקורונה בילדים (מתוך הודעת חברת פייזר)

חברת פייזר הודיעה על כוונה לפנות באופן רשמי למנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) בבקשה לאישור שימוש חירום בחיסון של החברה כנגד נגיף הקורונה בילדים בגילאי 5-11 שנים והועדה צפויה להתכנס ב-26 באוקטובר. במידה והחיסון יאושר, אזי הצפי כי הילדים בארצות הברית יחוסנו לפני סוף השנה.

המומחים מסבירים כי מספר המקרים של זיהום בנגיף הקורונה בארצות הברית ממשיך לרדת, אך כך גם מספר האמריקאי המקבלים את המנה הראשונה של החיסון כנגד הנגיף. על-פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 56.2% מהאמריקאים השלימו את כל מנות החיסון כנגד נגיף הקוונה, 65.1% קיבלו מנה אחת לפחות של החיסון ו-3.6% מאלו שקיבלו את שתי מנות החיסון קיבלו גם מנת דחף.

החיסון הניתן בשתי מנות ניתן במינון המהווה שליש מזה המשמש במבוגרים. חיסון זה עשוי לשנות את כללי המשחק בילדים שנדרשו להתמודד עם שינויים רבים בבית הספר ולחיי החברה שלהם במהלך קרוב לשנתיים.

למרות שילדים לעיתים נדירות מפתחים מחלה חמורה עקב הזיהום הנגיפי, הם עלולים להידבק בנגיף ולהעבירו לאחרים, כמו גם בסיכון לפתח תסמינים ארוכי-טווח לאחר הזיהום האקוטי. על-פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, קרוב ל-6 מיליון ילדים בארצות הברית חלו בנגיף ממרץ 2020 והמקרים בילדים עלו לאחר שווריאנט דלתא הפך נפוץ בארצות הברית.

החיסון של חברת פייזר הינו החיסון היחיד המאושר לשימוש בארצות הברית לגילאי 12-17 שנים. החיסון נמצא בטוח בקבוצת גיל זו, אך בדומה לחיסון של חברת מודרנה, נקשר עם סיכון מוגבר למיוקרדיטיס בבנים צעירים.

תופעות הלוואי ורמות הנוגדנים צפויים לעמוד במוקד הדיון אודות אישור החיסון ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לילדים.

מתוך הודעת חברת פייזר

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה