אנדוקרינולוגיה ילדים

קרוב לרבע מהחולים שנדבקו בקורונה מדווחים על תסמינים ממושכים (JAMA)

קורונה

ממחקר שכלל קרוב לשני מיליון חולי קורונה עולה כי 23.2% מהם פנו לקבלת טיפול בשל תסמינים על-רקע הזיהום הנגיפי חודש ויותר לאחר שנמצאו חולים מאומתים.

החוקרים מסבירים כי חולים רבים מחלימים מקורונה בתוך מספר שבועות, אך חלק חווים תסמינים ממושכים או חדשים למעלה מארבעה שבועות לאחר האבחנה הראשונית, כאשר בחלק מהמקרים מדווח על תסמינים הנותרים למשך תשעה חודשים ויותר לאחר האבחנה.

במסגרת המחקר נבחנו הרשומות הרפואיות של כ-1.9 מיליון חולי קורונה בתקופה שבין פברואר 2020 ועד פברואר 2021.

מהנתונים עולה כי חודש לאחר האבחנה, כמחצית מהחולים שאושפזו דיווחו על תסמינים, זאת בהשוואה ל-27.5% מהחולים שחוו תסמינים ולא אושפזו ו-19% מהחולים שהיו אסימפטומטים.

התסמינים הנפוצים לאחר זיהום בקורונה כללו כאב, קשיי נשימה, היפרליפידמיה, עייפות, כאבי שרירים ויתר לחץ דם. הבעיות הפסיכיאטריות הנפוצות לאחר הזיהום כללו חרדה, דיכאון, הפרעת הסתגלות והפרעת טיקים.

עוד עולה מהנתונים כי הסיכון לתמותה במהלך 30 הימים לאחר אבחנה של COVID היה גבוה פי 46 באלו שאושפזו ושוחררו מבית החולים, בהשוואה לחולים שלא אושפזו.

אחד הממצאים המפתיעים נגע לשיעור הגבוה של חולים אסימפטומטים שפיתחו תסמינים ממושכים לאחר הזיהום הנגיפי. חלק מהחולים אפילו לא היו מודעים לכך שנדבקו בנגיף, אך במידה וממשיכים להתלונן על מצבים שאינם תואמים להיסטוריה הרפואית, אזי יש מקום לשקול בירור נוסף.

החוקרים מציינים כי ישנן תיאוריות שונות בנוגע לגורמים לתסמינים ממושכים לאחר זיהום בנגיף הקורונה, כולל הפעלה חיסונית ממושכת לאחר השלב האקוטי; נזק ראשוני עקב הנגיף, דוגמת נזק למסלולי עצבים, הדורש זמן רב להחלמה; או נוכחות ממושכת של הנגיף ברמה נמוכה.

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון דיווחו בחודש פברואר כי כשליש מחולי הקורונה שמעולם לא היו חולים דיו בכדי להידרש לאשפוז המשיכו להתלונן חודשים לאחר מכן על תסמינים דוגמת עייפות, אובדן חוש טעם וריח וערפול מוחי.

JAMA 2021

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה