אנדוקרינולוגיה ילדים

חולי סרטן מפתחים תגובה חיסונית מספקת לחיסונים כנגד קורונה (JAMA Oncology)

רוב רובם של חולי  הסרטן תחת טיפול פעיל כנגד ממאירות פיתחו תגובה חיסונית הולמת לאחר חיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר, כך עולה מתוצאות מחקר פרוספקטיבי חדש בראשות פרופ’ סלומון שטמר מבית החולים בלינסון, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Oncology.

במסגרת המחקר ביקשו פרופ’ שטמר ושותפיו לבחון את שיעורי תגובת נוגדנים כנגד חלבון Spike בעקבות מתן חיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר לחולים תחת טיפול סיסטמי כנגד מחלה ממארת, בהשוואה לביקורות בריאות.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל 102 מבוגרים עם גידולים סולידיים שקיבלו טיפול תוך-ורידי פעיל כנגד ממאירות ו-78 ביקורות אשר קיבלו את מנת החיסון השנייה כנגד קורונה לפחות 12 ימים טרם הגיוס למחקר. דגימות דם נלקחו מהמשתתפים במחקר ונבחנו לקביעת טיטר נוגדני IgG כנגד הנגיף.

התוצא העיקרי היה שיעור הנבדקים עם נוגדנים חיוביים כנגד נגיף SARS-CoV-2. תוצאים משניים כללו את השוואת טיטר נוגדני IgG וגורמים אשר נקשרו עם התפתחות נוגדנים.

מדגם המחקר כלל 180 משתתפים, מהם 102 חולי סרטן ו-78 ביקורות בריאות. הגידולים הנפוצים היו גידולים במערכת העיכול (28%).

בקרב חולי סרטן תחת טיפול פעיל, ב-92 חולים (90%) תועדו נוגדני IgG כנגד חלבון Spike של נגיף הקורונה לאחר מנת החיסון השנייה, בעוד שבקבוצת הביקורת, בכל המשתתפים התפתחו נוגדנים כנגד הנגיף.

חציון טיטר נוגדני IgG בחולי סרטן היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לביקורות (193 יחידות/מ”ל לעומת 7160 יחידות/מ”ל; p<0.001).

מניתוח רב-משתני עלה כי המשתנה היחיד שנקשר בקשר מובהק סטטיסטית עם טיטר נוגדני IgG נמוכים היה טיפול כימותרפי עם אימונותרפיה.

ממצאי המחקר מעידים כי 90% מהחולים עם סרטן תחת טיפול סיסטמי פעיל הדגימו תגובה חיסונית הולמת לחיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר, אם כי טיטר הנוגדנים היה נמוך יותר משמעותית בהשוואה לביקורות בריאות. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את החשיבות הקלינית של טיטר נוגדנים נמוך ומשך ההגנה החיסונית באוכלוסיה זו.

JAMA Oncology 2021

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה