אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול פומי ראשון כנגד COVID-19 עשוי להיות זמין בחודשים הקרובים (מתוך אתר Medscape)

קורונה

כדורים חדשים לטיפול בחולים עם COVID-19 מצויים כעת בעיצומם של מחקרים קליניים ובמידה ואלו יהיו מוצלחים, צפויים להיות זמינים עוד לפני תום השנה האזרחית. עד כה, רק טיפול אחד Remdesivir, אושר באופן מלא ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בחולים מאושפזים והטיפול ניתן דרך הוריד. התקווה היא כי יום אחד חולים עם COVID-19 יוכלו לקבל טיפול פומי כנגד הנגיף.

תוצאות מחקר בשלב 2 להערכת הטיפול הפומי Molnupiravir, המיועד לשמש כנגד COVID-19 בדומה להשפעה של Oseltamivir כנגד נגיף השפעת, הוצגו במהלך הכנס השנתי שכותרתו Conference on Retroviruses and Opportunistic Infections.

במחקר הקטן, הגלולה הקטנה הפחיתה משמעותית את כמות הנגיפים המדבקים בחולים לא-מאושפזים אשר והציגו תסמינים של הזיהום ונמצאו חיוביים בבדיקות לנוכחות הנגיף במהלך ארבעת הימים הקודמים. לאחר חמישה ימי טיפול, בכל המשתתפים שקיבלו טיפול ב-Molnupiravir לא ניתן היה לזהות עדות לנגיף, זאת בהשוואה ל-24% מאלו בזרוע הפלסבו.

שני תכשירים פומיים אחרים מפותחים גם כן בימים אלו, Opaganib מיועד לשמש בחולים מאושפזים עם זיהום חמור בנגיף הקורונה ו-Upamostat מיועד לחולים אמבולטורים עם זיהום קל.

הטיפול ב-Opaganib, שהינו תכשיר נוגד-דלקת ואנטי-ויראלי, נבחן במחקר עולמי בשלב 2/3 להערכת ההשפעה של הטיפול הפומי בחולים מאושפזים, לאחר שהחברה הודיעה על נתונים מוקדמים אודות יעילות ובטיחות הטיפול בחודש דצמבר. בשלב 2, התרופה נמצאה בטוחה בחולים שנדרשו לחמצן והפחיתה ביעילות את הצורך בחמצן עד לתום תקופת הטיפול. התרופה נבחנת כיום בשילוב עם Remdesivir או בשילוב עם Dexamethasone.

התכשיר Upamostat, מעכב סרין פרוטאז חדש הצפוי להיות יעיל כנגד וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה מאחר ומכוון כנגד מרכיבים בתא האדם המעורבים בחדירת הנגיף לתא, מצוי כעת במחקר בשלב 2/3 בארצות הברית ונבחן כאפשרות טיפול בחולים לא-מאושפזים עם זיהום בנגיף הקורונה. התוצאות צפויות במהלך המחצית השניה של השנה.

ישנן תרופות נוספות הנבחנות כאפשרויות טיפול כנגד נגיף הקורונה, אך המחקרים עדיין מצויים בשלבים מוקדמים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה