אנדוקרינולוגיה ילדים

איגוד רופאי בריאות הציבור ממליץ על פתיחה מיידית של מערכת החינוך בקבוצות הגיל הצעירות למעט באזורים אדומים

איגוד רופאי בריאות הציבור מפרסם היום נייר עמדה בו הוא מציג את המלצותיו באשר לפתיחת מערכת החינוך.  להלן עיקרי ההמלצות:

בהתחשב במכלול השיקולים, מומלץ לפתוח מיידית את מערכת החינוך בקבוצות הגיל

הצעירות למעט באזורים  אדומים, על פי העקרונות הבאים:

·         חינוך לנער לפי דרכובכל תכנית יש צורך בגמישות ופעולה משותפת עם הרשות המקומית, ההורים, הצוות החינוכי והילדים, למציאת פתרונות מיטביים מותאמים מקומית ואף אישית. לא משאירים אף ילד מאחור.

·         יש להגדיר ולמקד מטרות חינוכיות, חברתיות ורגשיות עיקריות בשנת תשפא, מתוך הבנה ·         שזאת תהיה שנת לימודים שונה.

·         יש לערוך תיאום ציפיות והגדרת מטרות מבחינת הדבקה. אנחנו נמצאים בתקופת מגיפה ואין ·         ביכולתנו למנוע לחלוטין הדבקות. בגישת ניהול סיכונים יש להתמקד במניעת תחלואה קשה על ידי הגנה על מורים וילדים בסיכון ומניעת התפרצויות ענק על ידי מניעת ערבוב אוכלוסיות ועל ידי ניטור ובדיקות מדגמיות.

·         בגילאי הגן ) 3-6 ( והפעוטונים למידה ללא קפסולות, תוך הקפדה של הצוות על היגיינה ומתן  מענה לגננות ולילדים בקבוצות סיכון.

·         כיתות אעד דלמידה בבתי הספר או במרחבים הקרובים, תוך חלוקת הכתה לקפסולות ועל  פי ההנחיות הקיימות בישראל ובעולם של ריחוק פיזי, עטית מסכות ושמירה על היגיינה ותוך מתן מענה לעובדי הוראה ולילדים בקבוצות הסיכון.

·         בכתות העד יב לבנות מערכת שבועית שתאפשר למידה משמעותית, בשילוב למידה מרחוק )כמתואר בסעיף 3 ב‘(, הגעה לבתי הספר או מתקנים ציבוריים אחרים ללמידה פניםאלפנים בקפסולות, על פי המרחבים הקיימים בלפחות חצי מימי השבוע, ושילוב למידה חלופית משמעותית במרחבים הפתוחים והציבוריים )כמתואר בסעיף 3 א‘( תוך מתן מענה לעובדי הוראה ולתלמידים בקבוצות סיכון. לעודד למידה מרחוק בקבוצות קטנות מאוד ) 2-4 ילדים( חברותא.

·         הפעלת מערך ניטור, בעדיפות על ידי שילוב של בדיקות מהירות, איגום (pooling )הן של הצוותים והן של התלמידים, תוך תהליך קבלת החלטות משולב ומהיר במידת הצורך לבידודים, סגירת כיתות / שכבה / בתי ספר לפי הממצאים, מיקום )יישוב( ומבנה בית הספר. לתת דגש על זיהוי התפרצויות וקביעת נהלים למניעת התפרצויות כדוגמת היעדר מעבר אנשי צוות או תלמידים בין מסגרות רבות.

·         כל רשות מקומית תהיה אחראית להתאים את הנהלים וההנחיות של משרדי הבריאות, החינוך ומטה מגן ישראל למצב התחלואה בתחומה. תקים צוות חינוך וקורונה בסיוע אנשי מקצוע מומחים, בשיתוף מחלקות החינוך והבריאות, מנהלים, מורים, גננות, הורים תלמידים ונציגי קהילה רלבנטיים אשר יקבעו קווים מנחים, מתווה )תרשים זרימה( פעולות לביצוע, המותאמים להקשר המקומי, וכן יקימו מאגר מומחים מהישוב או מחוצה לו לתמיכה מקצועית מתבקשת.

·         לטובת תגבור פעולה במגזר החרדי, יוקם צוות ייעודי, כולל נציגים רלוונטיים להתאמת ההנחיות למבנה ואופי הפעולה של מוסדות החינוך במגזר זה. בין הפעולות הראשונות של צוות זה: הכנת חומרי לימוד והסברה מותאמים כתובים להורים ומנגנון לקשר טלפוני כולל מוקד תמיכה להורים.

·         ביישובים ערביים יש לפעול מיידית לצמצום פערי נגישות ללמידה מרחוק, בין היתר ע”י אספקת מחשב אישי וחיבור לרשת האינטרנט.

·         ברמה הלאומית יש צורך לקבוע מנגנונים ברורים, המתבססים על הנחיות איגודי הרופאים, שיגדירו מיהו תלמיד בסיכון בריאותי שלא יכול לבקר בבית הספר בזמן הקורונה ומיהם עובדי הוראה שבסיכון שלא יכולים ללמד פיזית בבית הספר בזמן המגיפה.

·         מענה לסוגיית ההסעות תוך התחשבות בקפסולות ובהנחיות משרד הבריאות.

·         בכל הגילאים לשלב פעילות גופנית בחוץ או מרחוק קבועה בתכנית הלימודים.

לנייר העמדה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה