אנדוקרינולוגיה ילדים

האם ניתן לשמור על בטיחות הילדים בבתי ספר בעידן COVID-19? (מתוך אתר Medscape)

רופאים רבים נתקלו בשאלות מצד הורים בכל הנוגע לחזרת ילדיהם לבית הספר. מסקר ארצי גדול שכלל הורים לילדים בגילאי 5-17 שנים עולה כי בני משפחה היו חלוקים בכל הנוגע לתכניות שלהם בנושא. החשש מפני COVID-19 באופן כללי, כמו גם פחד ספציפי מפני מחלת דלקתית רב-מערכתית, הובילו הורים רבים לבחור להשאיר את ילדיהם בבית.

דיווחים חדשים אודות עליה במספר הילדים שנדבקו בנגיף ככל הנראה הגבירו את החשש של ההורים בנושא. למרבה המזל, מהעדויות עולה כי תחלואה חמורה הינה החריג ולא הכלל בילדים.חשש של ההורים בכל הנוגע לשליחת ילדיהם לבתי ספר מעיד על החשיבות של רופאי ילדים. דיון אודות חששות אלו עשוי להרגיע בני משפחה.

ממחקר שפורסם לאחרונה ובחן כ-30,000 ילדים אסימפטומטים שהשלימו הערכה קדם-ניתוחית בבית חולים לילדים בארצות הברית, עלה כי שיעור הבדיקות החיוביות לנגיף הקורונה עמד על פחות מ-1%. ממצאים אלו תמכו בהמשך השלמת התערבויות ניתוחיות בילדים והעידו על השכיחות הנמוכה של זיהום אקוטי באוכלוסיה זו.

למרות עומס נגיפי גבוה בדרכי נשימה עליונות של ילדים, נתונים אחרים משלב מוקדם של המגיפה העידו כי ילדים לעיתים רחוקות מעבירים את הנגיפים לקרוביהם. עם זאת, מנתונים שפורסמו מאוחר יותר במהלך המגפה עלה כי צפויה הדבקה מילדים מאומתים במעונות ילדים ל-25% מהמגעים שלהם שאינם שוהים איתם במעון, כולל הורים, אחאים ומבוגרים אחרים.

נתונים מדרום קוריאה תומכים בהמלצות לתקופת בידוד בת 10 עד 14 ימים של ילדים עם הזיהום הנגיפי. חוקרים עקבו אחר 91 ילדים עם עדות מעבדתית לזיהום הנגיפי ומצאו כי קרוב לרבע (22%) מהם לא הציגו תסמינים לאורך השבועיים בהם נערך המחקר.

בילדים שהיו תסמיניים לאורך תקופת המחקר, רנ”א של הנגיף זוהה בדגימות מדרכי נשימה עליונות למשך תקופה ממוצעת של 14 ימים, מספר שעלה לקרוב ל-17 ימים בכלל הילדים. ההמלצות כמעט בוודאות ישתנו עם קבלת נתונים נוספים בעקבות פתיחת בתי הספר, אך בשלב זה ההמלצה היא לתקופת בידוד בת 10 עד 14 ימים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה