אנדוקרינולוגיה ילדים

מודל בית חולים בבית עשוי לצמצם פניות של חולי סרטן לחדרי מיון (מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO)

ממחקר חדש מארצות הברית שהוצג במהלך הכנס הווירטואלי השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology עולות עדויות לפיהן מודל בית חולים בבית עשוי לסייע בצמצום פניות של חולי סרטן לחדרי מיון, לצד שיפור התוצאות, הפחתת אשפוזים לא-מתוכננים והוצאות רפואיות, בהשוואה לטיפול סטנדרטי.

מודל בית חולים בבית כולל מתן טיפול ברמת בית חולים במסגרת הנוחה של בית המטופל ומדובר במרכיב הקיים במערכות בריאות רבות ברחבי העולם. למרות שהמודל נכנס לשימוש בארצות הברית לפני למעלה משני עשורים, הנושא לא יושם באופן נרחב ולא נחקר רבות.

מרבית הטיפולים לסרטן ניתנים על-בסיס אמבולטורי, כך שהחולים חווים אירועים חריגים משמעותיים, רעילות טיפול והתקדמות מחלה כאשר הם נמצאים בביתם. לכן, חולים נוטים להסתמך רבות על חדרי מיון ולעיתים נדרשים לאשפוזים לא-מתוכננים ואשפוזים חוזרים בתוך 30 ימים.

המודל של החוקרים כולל אחות מעשית ואחות מוסמכת, המספקות טיפול בבית החולה. רופאים מספקים תמיכה הן לטיפול אונקולוגי והן לטיפול פליאטיבי. האחיות גם עובדות באופן ישיר עם הצוות האונקולוגי של החולה במטרה לתאם את צרכיי המטופל, כולל שירותים דוגמת עבודה סוציאלית ופיזיותרפיה.

להערכת המודל השלימו החוקרים השוואה בין חולים שנכללו בתכנית זו אל מול אלו שקיבלו טיפול סטנדרטי במדגם שכלל 367 חולים, מהם 169 בקבוצת הטיפול הביתי ו-198 בקבוצת הטיפול הסטנדרטי. מבין אלו, 77% אובחנו עם סרטן בשלב 4.

במהלך 30 הימים לאחר האשפוז, בקבוצת ההתערבות תועדו שיעורים נמוכים משמעותית של אשפוזים חוזרים (19.5% לעומת 35.4%) ומשך האשפוז היה קצר משמעותית (1.4 לעומת 2.6 ימים). החוקרים תיעדו ירידה של 45% בסיכוי לביקורים בחדרי מיון וכן הטיפול בחולים בקבוצת ההתערבות היה פחות יקר (עלות משוערת של 10,238 דולרים לטיפול בחולה בביתו, בהשוואה ל-21,363 דולרים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי). לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעורי אשפוז ביחידות טיפול נמרץ.

ממצאי המחקר מספקים לצוותים האונקולוגיים הזדמנות לחשוב מחדש על הטיפול בסרטן ובמקום להתמקד בטיפול בבתי חולים או מרפאות בלבד, לשקול מודלי טיפול ביתי. הם מתכננים להמשיך לפתח ולבחון את מודל בית החולים בבית המטופל.

מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה