אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול כנגד COVID-19 עשוי להיות מאושר לשימוש עד ספטמבר (מתוך אתר Medscape)

טיפול תרופתי שנועד לשמש כנגד COVID-19 עשוי להיות מאושר לשימוש כבר בספטמבר הקרוב, במידה ותוצאות הבדיקות יהיו חיוביות, כך נמסר מחברת אלי לילי. במידה והתרופה תאושר, הטיפול עשוי להיות זמין בתוך מספר חודשים.

מהחברה נמסר כי במידה ובאוגוסט או ספטמבר הנתונים יעידו כי אלו שקיבלו את הטיפול התרופתי לא התקדמו לאשפוז, אזי יהיו ברשותם נתונים מוצקים העשויים להוביל לאישור שימוש דחוף בתרופה.

החברה גם מתכננת להשלים מחקרים קדם-קליניים אל טיפול בנוגדן שלישי, העשוי להיכנס למחקרים קליניים בשבועות הקרובים.

שתי התרופות בשלבי ניסוי קליני הן נוגדנים חד-שבטיים, אשר נוצרו באמצעות שימוש בתאי חיסון. שני הטיפולים חוסמים את חלבון ה-Spike על נגיף הקורונה המאפשר לו לחדור לתאי אדם.

נוגדנים חד-שבטיים מצויים בשימוש לטיפול במחלות ממאירות, דלקת מפרקים שגרונית ומצבים אחרים והם צפויים להיות יעילים כנגד COVID-19 יותר מתרופות אחרות המאושרות לשימוש במצבים שונים ונבחנו כאפשרויות טיפול כנגד COVID-19.

המטרה היא לזהות נוגדן אחד בו ניתן יהיה להשתמש במינונים הנמוכים ביותר האפשריים. במידה ותאושר תרופה אחת כזו, אזי החברה תוכל לייצר מאות אלפי מנות עד סוף השנה. במידה והנוגדנים החד-שבטיים יהיו יעילים, הם יוכלו למנוע COVID-19 ועשויים להיות זמינים עוד לפני חיסון כנגד הנגיף. עם זאת, יצרני תרופות ככל הנראה לא יוכלו לייצר את התרופה לכולם. התרופות צפויות להיות מיועדות לאוכלוסיות פגיעות, דוגמת דרי בתי אבות, בהם החיסונים פחות יעילים.

החברה הודיעה לפני מספר ימים על התחלת מחקר בשלב 1 להערכת טיפול בנוגדן שני כנגד COVID-19 והודיעה על התחלת מחקר בשלב 1 להערכת טיפול בנוגדן הראשון שלה בתחילת חודש, אך עדיין לא פרסמה הצהרה רשמית אודות מהלך הזמנים הצפוי של שתי התרופות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה