אנדוקרינולוגיה ילדים

ד”ר פול בן ישי, חוקר סלולר מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת אריאל, יזם כנס מומחים לשנת 2020 בנושא השפעת החשיפה לקרינה סלולרית ואלחוטית על הציבור הרחב – נתונים מדעיים ומחקריים.

הכנס יתקיים ב 10-11/02/2020 באוניברסיטת ת”א והוא פתוח לסטודנטים, לחוקרים ולמתעניינים.

“מטרת הכנס, מסביר יוזם ומארגן הכנס ד”ר פול בן ישי מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת אריאל, לסכם באופן מדעי את ההשפעות והנזקים האפשריים הנגרמים לציבור בשל החשיפה לקרינה אלקטרומגנטית שהמקור שלה סלולרי. אנו עומדים בפני הפסיקה של רשות התקשורת הפדרלית בארה”ב ה FCC, שמהווה השפעה משמעותית על הנעשה בשאר העולם, ולכן הכרחי בזמן זה לרכז את הממצאים המדעיים של  מיטב חוקרי התחום”.
הכנס מהווה מפגש מומחים וחוקרים מובילים בארץ ובעולם בתחום, לצורך דיון בהשפעת חשיפת הקרינה הסלולרית והאלחוטית על הציבור וכן על האחריות של המדיניות הציבורית בקביעת החשיפה הבטוחה עבור הציבור. המטרה היא לרכז את המידע הקיים ולהפיץ את התפיסה המדעית והמחקרית העדכנית ביותר בנושא.

רשות התקשורת הפדרלית האמריקאית ה FCC אישרה לאחרונה את התקנים ושיטות הבדיקה שנקבעו עשרות שנים (26 שנים) ולא עודכנו מאז. מדובר בתקנים ובשיטות העוסקים בחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית (EM) שמקורם בשימושים סלולריים ואלחוטיים. למרות העובדה שמחקרים מדעיים המחישו לאחרונה, השפעות מסוכנות שאינן תרמיות. אם בעבר התקיימה ההבנה שההשפעה היחידה הינה חימום רקמות, כתוצאה מחימום המים שבהן, היות והחימום היה מינימלי הסברה הייתה שזו השפעה זניחה. כיום ישנה הבנה מתקדמת יותר  שמנגנון האינטראקציה עם הרקמות שונה וישנם גם השפעות שאינן קשורות לחימום. במסגרת ההשפעות הלא תרמיות נכללים סיכונים מוגברים לחלות במחלות כמו סרטן. בנוסף למשל ניסויים שנעשו מטעם התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה NTP (המסונף לארגון הבריאות הלאומי של הממשל האמריקאי) וממצאים מוכחים ממרפאת קליבלנד ומקורות נוספים לסיכוני פוריות בקרב גברים.

פסיקה זו של רשות התקשורת הפדרלית בארה”ב, מהווה השפעה ישירה על התקנים באירופה ובישראל לצורך יישום G5 – הדור הבא בתקשורת הסלולרית, לפיכך סקירה מדעית היא הכרחית בתזמון הנוכחי.

מפגש מדעי זו נועד להציג, לדון, להעריך ולרכז את הממצאים וההוכחות המדעיות לגבי השפעות לא תרמיות כתוצאה מחשיפה לקרינת EM ברמות המותרות כיום. הכוונה היא לאפשר קיום של מערכת נתונים מדעיים אמינה שתעמוד לרשות קובעי המדיניות בבואם לקבל החלטות. קובעי המדיניות והציבור צריכים להכיר את הנתונים המדעיים והמחקריים המוכחים בזמן שקובעים ומנסחים אפשרויות רגולטוריות ואחרות. החלטות רגולטוריות ואחרות הנוגעות לשלום הציבור אסור שתתקבלנה בהיעדר מידע מלא ועדכני.

להלן חלק מהחוקרים המשתתפים בכנס:
• ד”ר דברה דיוויס מומחית באפידמולוגיה של סרטן וראש האיגוד האמריקאי לבריאות הציבור תרצה על “הבדלים אפיסטמולוגיים בין בריאות הציבור למחקרים ניסויים – ומה שבעלי החיים מנסים לספר לנו”.
• פרופ’ מרטין פאל (אמריטוס), מאוניברסיטת וושינגטון, מומחה בביוכימיה והשפעת  EMF (שדות אלקטרומגנטיים) על גוף האדם.• ד”ר סטליאן גלברג, ראש מדור מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ירצה על הדרכים לשליטה טובה יותר ולהגבלת קינת  RF (תדרי רדיו).

כנס המומחים יתקיים בין התאריכים 10-11/02/2020 בבניין נפתלי באוניברסיטת ת”א
קישור לאירוע בדף הפייסבוק

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה