אנדוקרינולוגיה ילדים

חברת ביוטק פועלת לפתח כלים לגשר על פערי הטיפול במחלות פסיכיאטריות (מתוך אתר מדסקייפ)

תעשיית הביוטק מגבירה את המאמצים במטרה לגשר על הפער בגישה לטיפול רפואי להפרעות מצב רוח, התמכרות והפרעות פסיכיאטריות אחרות עם סוג חדש של טיפול מרשם דיגיטאלי לטיפול תרופתי (Prescription Digital Therapeutics, או PDT).

מרשמים דיגיטאליים לטיפולים תרופתיים כוללים אפליקציות, אתרי אינטרנט אינטראקטיביים ופלטפורמות דיגיטאליות מקיפות יותר, עם התוויות לטיפול במצבים מאוד ספציפיים, כולל הפרעות שימוש באופיואידים או דיכאון בחולים עם טרשת נפוצה.

המחסור במטפלים ומרכזים לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות בארצות הברית מותיר מיליוני חולים בארצות הברית ללא גישה לטיפול נדרש. למרות ששירותי טל-רפואה יכולים להתמודד עם חלק גדול מהמגבלות הללו, בפרט בחולים באזורים כפריים או אזורים אחרים עם גישה מוגבלת לטיפול, נותרים פערי טיפול גדולים.

לחברת Pear Therapeutics יש כיום שני מוצרים זמינים, reSET ו-reSET-O, עם עדויות התומכות בתוצאות המוצרים לטיפול בהתמכרות. המוצר reSET מיועד לטיפול בהפרעות צריכת אלכוהול, קנאביס, קוקאין, או חומרים מעוררים וכלי reSET-O, הכלי הדיגיטאלי הטיפולי הראשון שקיבל אישור של טיפול פורץ דרך מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי, מיועד לטיפול בהפרעת שימוש באופיואידים באופן ספציפי בשילוב עם Buprenorphine.

מוצרים אלו ניתנים באותו אופן בו ניתנות תרופות מרשם ומצויים תחת בקרת מנהל המזון והתרופות האמריקאי בדומה למוצרים רפואיים אחרים, אך התפקוד שלהם מצוי מחוץ לקטגוריות אלו. מדובר בטיפול מבוססי-עדויות עם מחקרים קליניים התומכים בכלים אלו, אך אינם מהווים תחליף לטיפול או תרופה. במקום זאת, מדובר בכלי חדש לחלוטין שנועד הניתן כהשלמה וכתוספת לטיפול הסטנדרטי.

ההתרגשות הרבה סביב reSET ו-reSET-O נובעת מכך שכלים אלו יכולים לספק גם שיעורי טיפול קוגניטיבי-התנהגותי כך שהחולים יכולים ללמוד בכל מקום בו יש להם גישה למכשיר הטלפון או בכל שעה הנוחה להם. עם זאת, חשוב להדגיש כי לא מדובר בתחליף ולא מדובר בטיפול בפני עצמו.

המומחים בתחום מצפים כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי יאשר מספר PDT נוספים בשנתיים הקרובות. חברת Pear כבר ממתינה לאישור Somryst למצבי דיכאון עם נדודי שינה וכן פיתחה מוצר לסכיזופרניה המצוי בשלבי מחקר קליני. מרבית הטיפולים החדשים מפותחים בשותפות עם חברות תרופות ו/או מערכות בריאות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה