אנדוקרינולוגיה ילדים

הערכת הבטיחות והיעילות של Gabapentin ו-Pregabalin לשיכוך כאבים בילדים ומתבגרים (Anesth Analg)

במאמר שפורסם בכתב העת Anesthesia & Analgesia מדווחים מומחים כי מסקירה של העדויות בנוגע לבטיחות והיעילות של Gabapentin (גאבאפנטין) ו-Pregabalin (ליריקה) בטיפול בילדים עולה כי אין נתונים רבים בנושא זה.

לאור המגבלות הנוגעות לשימוש באופיואידים קיים צורך לזהות חלופות מתאימות יותר לשיכוך כאבים. התכשירים Gabapentin ו-Pregabalin מאושרים לשימוש להקלה על כאב ממושך במבוגרים, אך לא בילדים.

מסקירת הספרות וחיפוש במאגרי Embase, Medline, Scopus ו-Web of Science לזיהוי מאמרים שפורסמו עד נובמבר 2017, החוקרים זיהו שבעה מאמרים שדיווחו על מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעות משככות הכאבים של תרופות אלו בילדים ומתבגרים מתחת לגיל 18 שנים. מבין אלו, חמישה מאמרים בחנו Gabapentin כטיפול מונע להקלה על כאב לאחר-ניתוח בעקבות כריתת שקדים ואדנואידים (3 מחקרים) או ניתוח עקמת (2 מחקרים), מחקר אחד בחן את תוצאות Gabapentin להקלה על כאב נוירופתי/כאב משנית לתסמונת כאב כרונית אזורית ומחקר אחד התמקד ביעילות Pregabalin כטיפול לפיברומיאלגיה.

על-בסיס התוצאים העיקריים של המחקרים בלבד, המחקרים להערכת Gabapentin ו-Pregabalin בחולים עם כאב כרוני לא הדגימו יעילות משמעותית בהשוואה ל-Amitriptyline או פלסבו, בהתאמה. שניים מהמחקרים להערכת טיפול מניעתי ב-Gabapentin לאחר ניתוח כריתת שקדים/אדנואידים וניתוח עקמת דיווחו על מספר קטן משמעותית של ילדים שנדרשו לשיכוך כאבים ודרישה מופחתת לאופיואידים בהתאמה, בהשוואה לפלסבו.

שניים מהמחקרים שזוהו להערכת היעילות של Gabapentin כטיפול למניעת כאב לאחר כריתת שקדים/אדנואידים הוסרו מניתוח הנתונים לאור עדות ברורה לנתונים מזויפים.

בסיכומו של דבר, מהסקירה עולה כי ישנן עדויות מעטות אודות היעילות והבטיחות של תכשירים אלו להקלה על כאבים בילדים. החוקרים מציעים לבחון מחדש כל הנחיות קליניות והמלצות אשר התבססו על המחקרים עם הנתונים המזויפים.

Anesth Analg. 2019;128(4):811-819

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    בילדים עם אבחנה של דלקת ענביה (Uveitis) סיכון מוגבר משמעותית להתפתחות קטרקט, בהשוואה לאלו ללא התהליך הדלקתי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. הסיכון המוגבר נותר על כנו לאורך תקופות מעקב שונות ובקבוצות שונות לפי גיל, מין ומוצא אתני. מחקר העוקבה התבסס על נתונים ממאגר TriNetX וכלל ילדים עם וללא […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה