אנדוקרינולוגיה ילדים

הבדלים מגדריים בהשפעת צריכת אלכוהול על הסיכון לממאירות (BMC Public Health)

שתיית בקבוק יין בשבוע מלווה בעליה בסיכון לממאירות בנשים בהיקף דומה לעליה בסיכון לממאירות בעקבות עישון עשר סיגריות בשבוע. 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בניגוד לידוע אודות מספר ממאירויות המיוחסות לעישון, מספר הממאירויות המיוחסות לצריכת אלכוהול אינו מובן היטב לרבים בציבור הרחב במחקר הנוכחי הם בחנו את העליה בסיכון האבסולוטי לממאירויות (מספר מקרים ל-1,000 נבדקים) המיוחס לצריכת אלכוהול מתונה, והשוו זאת אל מול הסיכון האבסולוטי לממאירות המיוחסות לעישון בהיקף קטן, ליצירת משוואת אלכוהול מול עישון בהערכת הסיכון למחלות ממאירות.

נתונים אודות צריכת אלכוהול ועישון שימשו להערכת הסיכון במהלך החיים לממאירות על-רקע הרגלים אלו, כמו גם הסיכון לממאירות במהלך החיים בקרב אלו שנמנעו מצריכת אלכוהול או עישון סיגריות. החוקרים בחנו את היקף העליה בסיכון עם שתיית עשר יחידות אלכוהול או עישון עשר סיגריות בשבוע, תוך הערכת הסיכון עם צריכה רבה יותר של אלכוהול או סיגריות.

מהנתונים עלה כי שתיית בקבוק יין אחד בשבוע לוותה בעליה בסיכון האבסולוטי לממאירות במהלך החיים בהיקף של 1.0% בגברים ושל 1.4% בנשים שלא נהגו לעשן. העליה האבסולוטית הכוללת בסיכון לממאירות עם שתיית בקבוק יין בשבוע מקבילה לעישון של חמש סיגריות בשבוע בגברים או עישון עשר סיגריות בשבוע בנשים.

ההבדלים המגדריים נבעו מצריכת אלכוהול מתונה שהובילה לעליה אבסולוטית של 0.8% בסיכון לסרטן שד בנשים לא-מעשנות.

ממצאי המחקר עשויים לסייע לרופאים להסביר למטופלים על הקשר בין צריכת אלכוהול מתונה ובין הסיכון למחלות ממאירות בגברים ובנשים.

BMC Public Health201919:316

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה