קרדיולוגיה פדיאטרית

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסיר את ההגבלה על תרומות דם מהומואים

הודעת משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסיר את ההגבלה על תרומות דם מהומואים “אין הבדל בין דם לדם”

בעקבות הנחיית שר הבריאות ניצן הורוביץ, מסיר משרד הבריאות את הסעיף שהפלה הומואים בשאלון תרומות הדם. השינוי צפוי להיכנס לתוקף ב-1.10.21

הסעיף שאסר על קבלת תרומת דם מגבר שקיים יחסי מין עם גבר אחר (גם כאשר מדובר ביחסי מין עם בן זוג קבוע) יבוטל. במקומו, יופיע בשאלון תרומת הדם סעיף שיוויני, שלא נוגע למגדרו או נטייתו המינית של התורם, בזו הלשון:

“לאחר קיום יחסי מין בסיכון גבוה* עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים, יש להמתין 3 חודשים עד תרומת הדם הבאה”.

הדבר מתאפשר בעקבות המלצה מקצועית של הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לרפואת עירויים, התואמת שינויים במדיניות תרומות הדם שאומצו בשנה האחרונה במדינות נוספות בעולם. כעת, בהוראת השר הורוביץ ובזכות התייגסותם של שרותי הדם של מד”א ואנשי המקצוע במשרד הבריאות, יצא הדבר אל הפועל.

שר הבריאות הורוביץ: “אין הבדל בין דם לדם.
האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, והיום סוף סוף, התקדמנו.

כשנכנסתי למשרד הבריאות הנחתי לעצור מיד את האפליה נגד הומואים בעניין הזה, וכך עשינו. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט”ב או סטרייט.

אחרי מהפכת הפונדקאות, תוכנית הסיוע לקהילה הטרנסית, והתקציב התקדימי לקהילה הגאה, עשינו עוד צעד הסטורי למען השיוויון ללהט”ב בישראל, וזו גאווה גדולה”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה