קרדיולוגיה פדיאטרית

עיכוב של חודש במתן טיפול אונקולוגי מלווה בעליה של 6-13% בסיכון לתמותה (BMJ)

קורונה

בחולים בהם חל עיכוב של חודש אחד בטיפול כנגד מחלה ממארת נרשמה עליה של 6-13% בסיכון לתמותה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMJ.

לאור העיכובים בטיפול הצפויים עקב מגפת הקורונה, חוקרים מקנדה ובריטניה השלימו סקירה והערכה של מחקרים רלבנטיים שפורסמו בין תחילת 2000 ועד אפריל השנה. הם כללו נתונים אודות התערבויות כירורגיות, טיפול סיסטמי או קרינתי כנגד שבע ממאירויות שלפוחית שתן, שד, מעי גס, רקטום, ריאות, צוואר רחם וראש וצוואר. עיכובים נמדדו מרגע האבחנה עד לטיפול הראשון או מהשלמת טיפול אחד עד להתחלת הטיפול הבא.

החוקרים ערכו חיפוש וזיהו 34 מחקרים מתאימים ל-17 התוויות, עם נתונים אודות למעלה מ-1.2 מיליון חולים. ממצאי המחקר הצביעו על קשר מובהק בין עיכוב בטיפול ובין תמותה מוגברת ב-13 מבין 17 ההתוויות שנבחנו.

במקרה של התערבות ניתוחית נרשמה עליה של 6-8% בסיכון לתמותה לכל עיכוב של 4 שבועות בטיפול. ההערכות באשר להשפעת עיכוב טיפול סיסטמי על התמותה השתנו ונעו בין עליה של 1% ועד עליה של 28% בסיכון לתמותה. עיכוב של ארבעה שבועות בטיפול קרינתי לווה בעליה של 9% בסיכון לתמותה במקרה של טיפול קרינתי רדיקאלי כנגד ממאירות ראש וצוואר ועליה של 23% בסיכון במקרה של טיפול קרינתי אדג’וונטי כנגד סרטן צוואר הרחם.

עיכוב של עד 8 שבועות ו-12 שבועות הוביל לעליה נוספת בתמותה. עיכוב של שמונה שבועות בניתוח סרטן שד לווה בעליה של 17% בסיכון לתמותה ועיכוב של 12 שבועות לווה בעליה של 26% בסיכון לתמותה.

במידה ועיכוב של 12 שבועות בניתוח נשים עם סרטן שד יהיה המצב המקובל לאורך שנה אחת, כפי שעשוי לקרות לאורך המגפה, הצפי הוא לעליה של 1,400 מקרי תמותה בבריטניה.

החוקרים טוענים כי תוצאות מחקר צריכות לשמש כקווים מנחים לקובעי המדיניות בכל הנוגע לארגון שירותים אונקולוגיים, בפרט עם המשך המגפה וצפי לעיכובים נוספים במתן טיפול אונקולוגי.

BMJ 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה