כאב

אופאדסיטיניב יעיל לדלקת עורק הרקה (GCA) במחקר פאזה 3 (NEJM)

מחקר שלב 3 חדש, SELECT-GCA, מצביע על כך שמעכב Janus kinase (JAK), אופאדסיטיניב (Rinvoq) משרה הפוגה משמעותית ומתמשכת בחולים עם דלקת עורק הרקה חדשה או חוזרת

מחקר שלב 3 חדש, SELECT-GCA, שהוצג ב- European Alliance of Associations for Rheumatology (EULAR) מצביע על כך שמעכב Janus kinase (JAK), אופאדסיטיניב (Rinvoq) משרה הפוגה משמעותית ומתמשכת בחולים עם דלקת עורק הרקה חדשה או חוזרת.

התוצא העיקרי במחקר, הפוגה מתמשכת בין שבועות 12 ל-52 תוך שמירה על משטר הפחתת סטרואידים, הודגם ב-46% מ-210 מטופלים שקיבלו מינון יומי של 15 מ”ג אופאדסיטיניב, לעומת 29% מקבוצת הפלצבו. תשע מתוך 11 תוצאים משניים הראו תוצאות חיוביות עבור אופאדסיטיניב 15 מ”ג לעומת פלצבו, ולא זוהו דאגות בטיחות חדשות.

החוקר הראשי של המחקר ציין שזו הפעם הראשונה שנבדק שימוש במעכב JAK לטיפול בGCA- וכי קיים צורך ממשי בתרופה זו. גלוקוקורטיקואידים עדיין מהווים את הטיפול העיקרי במחלה, וטוקיליזומאב מורשה לשימוש, אך החולים אינם תמיד משתפרים או עלולים לחוות חזרה של המחלה. לדבריו, הטיפולים הקיימים כיום רק מדכאים את המחלה ולא מרפאים אותה, מה שמוביל לדלקת כרונית שעלולה לגרום להתרחבות האורטה.

אופדסיטיניב מעכב שני ציטוקינים תלויי-JAK, אינטרלוקין 6 ואינטרפרון גמא, המעורבים בפתוגנזה של .GCA המחקר SELECT-GCA כלל 428 מטופלים שחולקו אקראית לקבלת אופאדסיטיניב 15 מ”ג, 7.5 מ”ג או פלצבו. נתוני 52 השבועות הראשונים הצביעו על הפחתת התלקחויות והפוגה מלאה ברמה גבוהה יותר עבור אופאדסיטיניב 15 מ”ג לעומת פלצבו.

אופאדסיטיניב הראה שיפור משמעותי במדדים כמו חשיפה מצטברת לגלוקוקורטיקואידים ושינויים במדדי איכות חיים כגון SF-36 וFACIT-Fatigue- עד לשבוע 52. עם זאת, מינון של 7.5 מ”ג לא הראה יתרון משמעותי לעומת פלצבו.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה