כאב

האם יש תועלת לאגוניסטים ל-GLP-1 לפני ניתוח מפרק? (AAOS)

שני מחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לכירורגיה אורטופדית ביקשו לברר את תפקיד אגוניסטים ל-GLP-1 לפני ניתוח מפרק

השמנת יתר וסוכרת מגדילים את הסיכון לסיבוכים לאחר ניתוחי מפרקים כמו החלפת מפרק ירך מלאה, אך האם סמגלוטייד ותרופות יכולים לעזור? שני מחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לכירורגיה אורטופדית (AAOS) ביקשו לענות על השאלה – אך הגיעו למסקנות שונות.

לשאלה יש השלכות עצומות. יותר מ-450,000 ניתוחי מפרק ירך מבוצעים מדי שנה בארצות הברית, כאשר המספר צפוי לגדול ל-850,000 עד 2030. השמנת יתר היא הסיבה העיקרית לעלייה. סמגלוטייד ואגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 יכולים להוביל לירידה דרמטית ומהירה במשקל, בנוסף לשליטה בסוכרת, ולכן חוקרים תהו אם התרופות עשויות לשפר את התוצאות בחולים שעוברים ניתוח מפרק.

הם מצאו כי מטופלים הנוטלים Semaglutide היו עם פחות סיכויים לאשפוז מחדש בבית החולים תוך 90 יום (6.2% לעומת 8.8%; P <.01) וחוו פחות זיהומים במפרקים בתקופת זמן של כשנתיים (1.6% לעומת 2.9%; P <.01). לא נמצאו הבדלים משמעותיים בתוצאות האחרות שנבדקו. “הגענו למסקנה שזו הוכחה ראשונית לכך שטיפול ב-Semaglutide בזמן הניתוח בטוח ויכול להיות יעיל בהפחתת סיבוכים”, אמר המחבר הראשי של המחקר שפרסם את ממצאיו ב-The Journal of Arthroplasty.

המחקר השני לעומת זאת, הראה כי לשתי הקבוצות, אנשים שלקחו אגוניסט לקולטן GLP-1 וכאלה שלא, היה סיכון דומה למגוון סיבוכים כולל ניתוח תיקון, זיהום במפרק ובאתר הניתוח, הפרעות הקשורות לאופיואידים, תסחיף ריאתי, פקקת ורידים עמוקים ותמותה. “לא ראינו שום דבר משמעותי [בין הקבוצות] מבחינת הסיבוכים”, אמר אחד ממחברי המחקר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה