כאב

החלפה חלקית של מפרק הירך לאחר שבר צוואר ירך מלווה בסיכון מופחת לפריקה לעומת החלפה מלאה (J Bone Joint Surg)

החלפה חלקית של מפרק הירך (המיארתרופלסטיה) לאחר שבר מלווה בסיכון מופחת לפריקה בהשוואה לניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery.

החוקרים השלימו בחינה רטרוספקטיבית של הנתונים אודות 61,695 מבוטחי מדיקייר בגילאי 65 שנים ומעלה שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך (10,286 חולים; 16.6%) או החלפה חלקית של המפרק (51,427 חולים, 83.4%) לאחר שבר צוואר ירך.

מהנתונים עולה כי ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון גבוה יותר משמעותית לפריקה לאחר שנה אחת, בהשוואה להחלפה חלקית של המפרק, כאשר שיעורי פריקה של המפרק לאחר שנה אחת עמדו על 2.9% בעקבות החלפה מלאה ועל 1.9% בעקבות החלפה חלקית של המפרק. עם זאת, החוקרים מציינים כי שיעורי הפריקה של המפרק היו נמוכים בעקבות שתי ההתערבויות וכן כי לא זוהו הבדלים משמעותיים בסיכוי לניתוח חוזר או המרה לאחר שנה אחת בין חולים שעברו ניתוח החלפה חלקית או מלאה.

ממצאי המחקר עשויים לסייע בדיון אודות הסיכונים בניתוחי החלפה מלאה או חלקית של מפרק הירך לאחר שבר צוואר ירך ולהעריך בצורה מדויקת יותר את הסיכון לפריקה וניתוח חוזר באוכלוסיית ארצות הברית. יתרה מזאת, הנתונים מעידים על הבדלים משמעותיים בתוצאים לפי גיל, מין, גזע ורמת הכנסה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ניתוח החלפה חלקית של מפרק הירך מלווה בסיכון מופחת לפריקה של הירך לאחר שנה אחת, בהשוואה להחלפה מלאה של המפרק, אם כי החוקרים מטילים ספק בחשיבות הקלינית של ממצאים אלו.

J Bone Joint Surg, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה