כאב

מטופלים הסובלים מהשמנה מדווחים על שיפור גדול יותר בתוצאות ניתוח החלפת מפרק ברך (J Arthroplasty)

במבוגרים עם השמנה תועד שיפור גדול יותר בתוצאים לפי דיווח-מטופלים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך, בהשוואה למטופלים ללא השמנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

במסגרת המחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 1,329 פרוצדורות ראשוניות להחלפה מלאה של מפרק הברך בין 2016 ועד 2019. הם סיווגו את החולים לקבוצות על-פי מרווחי של 5 ק”ג/מ2 במדד מסת הגוף, בין 17 ועד 61 ק”ג/מ2.

כל החולים שנכללו במחקר השלימו אופטימיזציה קדם-ניתוחית סטנדרטית ועברו השתלה של EMPOWER 3D, כך לפי פרוטוקול המחקר. טופלים עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף של 35 ק”ג/מ2 ומעלה) היו בשכיחות גבוהה יותר צעירים יותר, נשים ועם נטייה גדולה יותר למחלות נלוות.

לאחר מעקב ממוצע של 1.7 שנים, כל עליה בקטגוריית מדד מסת הגוף במטופלים עם השמנה לוותה בשיפור גדול יותר באופן רציף בהערכות כאב בזמן הליכה, כאב בזמן טיפוס מדרגות, מדד KOOS for Joint Replacement ושביעות רצון המטופלים. החוקרים מדווחים כי לא זוהו הבדלים בשיעור זיהומים סביב מפרק תותב ולא תועדו מקרים של ניתוח חוזר לאור התרופפות אספטית של השתל. בנוסף, ממצאי המחקר מעידים על שיעור גבוה יותר של חולים עם מדד מסת גוף של 40 ק”ג/מ2 ומעלה שהיו שבעי רצון מהניתוח, בהשוואה לחולים עם מדד מסת גוף נמוך מ-40 ק”ג/מ2.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיפור גדול יותר בתוצאות ניתוח להחלפת מפרק הברך במטופלים הסובלים מהשמנה. ממצאים אלו מספקים עדויות נוספות התומכות בכך שייתכן ואין צורך בערכי סף של השמנה להפניה לניתוח להחלפת מפרק ברך.

J Arthroplasty, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה