כאב

טיפול ב-Candesartan עשוי להקל על עוצמת ותדירות מיגרנה במתבגרים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society עולה כי טיפול ב- Candesartan הוביל לירידה משמעותית במספר הממוצע של ימי כאב ראש בחודש ולהקלה בעוצמת כאבי הראש במתבגרים עם תדירות גבוהה של התקפי מיגרנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Candesartan הינו תכשיר ממשפחת חסמי קולטן אנגיוטנסין II אשר הוכח כיעיל במניעת מיגרנה במחקרים אקראיים ומבוקרים. ישנו מספר מועט של טיפולים מאושרים ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי למניעת מיגרנה הזמינים לטיפול במתבגרים וילדים.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של 50 מתבגרים במרפאת כאבי ראש, כולם עם תדירות גבוהה של כאבי ראש, אשר קיבלו מרשם לטיפול ב- Candesartan בין ינואר 2016 ועד דצמבר 2022.

התוצא העיקרי היה תדירות כאבי ראש בכל חודש, כאשר תוצא סיום משני כלל את מספר ימי כאבי ראש בדרגה בינונית-עד-חמורה בכל חודש.

על-סמך 24 רשומות רפואיות מלאות של ילדים בגילאי 12-17 שנים (50% בנים), החוקרים זיהו ירידה משמעותית במספר הממוצע של ימי כאב ראש בכל חודש, כאשר טרם הטיפול תועדו 23.3 ימי כאב ראש בחודש ולאחר התחלת הטיפול ב- Candesartan ממוצע ימי כאב ראש בכל חודש עמד על 19.6 ימים (p=0.04).

חציון ימי כאבי ראש לפני ואחרי Candesartan עמד על 30 ימים ו-19.5 ימים לפני ואחרי הטיפול ב- Candesartan, בהתאמה, כאשר בחמישה מהחולים דווח על ירידה של לפחות 50% במספר ימי כאב ראש לאחר התחלת הטיפול.

החוקרים מדווחים עוד על ירידה משמעותית בתדירות הממוצעת של ימי כאבי ראש בדרגה בינונית-עד-חמורה בכל חודש (3.3 לעומת 2.6, p=0.04).

במהלך תקופת המחקר דווח על מעט אירועים חריגים (12.5%) ואלו כללו סחרחורת קלה וירידה בלחץ הדם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Candesartan הפחית משמעותית את תדירות ועוצמת כאבי ראש במתבגרים עם מיגרנה.  השימוש ב- Candesartan כקו-טיפול מניעתי ראשון עשוי להיות יעיל יותר, בהשוואה למתן הטיפול בשלב מתקדם יותר של המחלה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה