כאב

השוואת יעילות Methotrexate לעומת Adalimumab לטיפול בפסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה (Br J Dermatol)

פסוריאזיס

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב חולי פסוריאזיס תחת טיפול ב-Adalimumab (יומירה) סיכוי גבוה כפליים להיעלמות מלאה או כמעט-מלאה של נגעי פסוריאזיס וסיכוי נמוך יותר להפסקת הטיפול התרופתי, בהשוואה לחולים תחת טיפול ב-Methotrexate.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מרבית המידע אודות היעילות וההקפדה לאורך זמן על טיפול ב-Methotrexate ו-Adalimumab בטיפול בפסוריאזיס מבוסס על מחקרים אקראיים ומבוקרים, ממצאים שאינם תקפים בהכרח לעולם האמיתי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות בתנאי עולם-אמיתי ואת הישרדות הטיפול התרופתי ב-Methotrexate ו-Adalimumab בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה על-סמך נתונים ממאגר British Association of Dermatologists Biologics and Immunomodulator Register.

המחקר כלל חולים בגילאי 16 שנים ומעלה, אשר קיבלו מחזור ראשון של Methotrexate או Adalimumab בין 2007-2021 והשלימו מעקב לאורך לפחות שישה חודשים. יעילות הטיפול הוגדרה לפי מדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) של עד 2 נקודות לאחר לפחות 13 שבועות טיפול תרופתי.

מדגם המחקר כלל 6,575 חולים (גיל חציוני של 44 שנים; 44% נשים), כאשר 2,659 חולים (40%) טופלו ב-Methotrexate ו-3,916 חולים (60%) טופלו ב-Adalimumab. שיעור החולים שהשיגו מדד PASI של עד 2 נקודות היה גבוה יותר בזרוע הטיפול ב-Adalimumab לעומת Methotrexate (77% לעומת 37%, בהתאמה).

הטיפול ב-Adalimumab היה יעיל יותר מ-Methotrexate (סיכון יחסי של 2.20, רווח בר-סמך 95% של 1.98-2.45).

לאחר שישה חודשים, שיעורי ההישרדות הכוללים של הטיפול התרופתי עמדו על 69.7% לעומת 90.6% עם Methotrexate ו-Adalimumab, בהתאמה. לאחר שנה אחת, שיעורי הישרדות הטיפול עמדו על 52.5% לעומת 80.6%, בהתאמה ולאחר שנתיים שיעורי הישרדות הטיפול התרופתי ב-Methotrexate עמדו על 34.8% ושיעורי הישרדות הטיפול ב-Adalimumab עמדו על 68.6%.

החוקרים כותבים כי ממצאי מחקר עולם-אמיתי זה מספקים מידע חשוב העשוי לסייע לרופאים המטפלים בחולים עם פסוריאזיס.

Br J Dermatol, May 25, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה