כאב

עדויות חדשות תומכות בתועלת של Tocilizumab בטיפול במחלת בכצ’ט (J Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Tocilizumab (אקטמרה) הינה חלופה יעילה לטיפול במעכבי TNF בטיפול בחולים עם סימנים נוירולוגיים ודלקת ענביה משנית למחלת בכצ’ט.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את יעילות הטיפול ב- Tocilizumab בחולים עם מחלת בכצ’ט עמידה לטיפול. החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי שכלל 30 חולים שענו על הקריטריונים הבינלאומיים לאבחנת מחלת בכצ’ט וטופלו ב- Tocilizumab במרכזי שונים ברחבי אירופה. התגובה הקלינית לטיפול נבחנה לאחר שישה חודשי טיפול ב- Tocilizumab.

החוקרים מדווחים כי 90% מהחולים עם מחלת בכצ’ט היו עמידים או לא סבלו את הטיפול במעכבי TNF.

מהנתונים עולה כי Tocilizumab היה טיפול יעיל ב-25 (83%) חולים עם מחלת בכצ’ט, מהם 18 (60%) הדגימו תגובה מלאה ו-7 (23%) הדגימו תגובה חלקית לטיפול התרופתי. שיעורי התגובה המלאה עמדו על 67% בחולים עם דלקת ענביה (18 מבין 30 חולים), 60% מהחולים עם ביטויים נוירולוגיים (5 מבין 30 חולים) ו-42% מהחולים עם ביטויים של המחלה בעור, ריריות או מפרקים (7 מבין 30 חולים).

לטיפול ב- Tocilizumab הייתה השפעה משמעותית להפחתת השימוש בסטרואידים, כאשר החולים הצליחו להפחית את חציון מינון פרדניזון היומי מ-20 מ”ג ל-9 מ”ג לאחר שישה חודשים (p<0.001).

מספר החולים עם מחלת בכצ’ט שנדרשו לטיפול ב-DMARD (או Disease Modifying Antirheumatic Drugs) ירד מ-7 חולים (23%) ל-4 חולים (13%) לאחר שישה חודשים.

תופעות לוואי בדרגה קלה-עד-בינונית תועדו ב-6 חולים (20%), כאשר 3 חולים (10%) פיתחו תופעות לוואי חמורות (דלקת ריאות, התנקבות מעי ואלח-דם) שדרשו הפסקת הטיפול בשני מקרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת אפשרית של Tocilizumab בטיפול בחולים עם מחלת בכצ’ט.

J Rheumatol. 2023 Mar 1

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה