כאב

תוצאות מבטיחות לנוגדנים חד-שבטיים כנגד CGRP בטיפול במיגרנה וסטיבולרית (Cephalalgia)

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים מאיטליה על תוצאות מבטיחות ממחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בנוגדנים חד-שבטיים כנגד CGRP (או Calcitonin Gene-Related Peptide) עשוי להיות יעיל בחולים עם מיגרנה וסטיבולרית, עם איזון טוב יותר של התסמינים ושיפור איכות החיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה וסטיבולרית הינה הגורם הנפוץ ביותר לאירועי ורטיגו חוזרים כנגדו אין טיפול זמין. נוגדנים חד-שבטיים כנגד CGRP מהווים טיפול יעיל למניעת מיגרנה ומאחר ו-CGRP זוהה גם באתרים וסטיבולריים וקוכלאריים בבני אדם, לתרופות אלו עשויה להיות חשיבות גם בפיזיולוגיה וסטיבולרית.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי נועד לבחון את היעילות של Erenumab, Fremanezumab, או Galcanezumab בטיפול ב-50 חולים עם מיגרנה וסטיבולרית. החוקרים השלימו הערכה של מספר ימי כאב ראש בכל חודש, כמו גם תסמינים וסטיבולריים/סחרחורות, עצימות כאב ונטל קליני על-רקע מיגרנה לאורך 18 חודשים.

שיעורי התגובה לטיפול היו מצוינים, כאשר ב-45 חולים (90%) תועדה ירידה של לפחות 50% בתדירות ורטיגו, ב-43 חולים (83%) תועדה ירידה של לפחות 50% בתדירות כאבי ראש וב-40 חולים (80%) תועדה ירידה של לפחות 50%. בסיכומו של דבר, ב-39 חולים (78%) תועדה ירידה מקבילה בכל שלושת המדדים.

החוקרים מדווחים על ירידה כוללת משמעותית במספר ימים בחודש עם תסמינים וסטיבולריים/סחרחורות מממוצע של 10.3 ימים בתחילת המחקר ל-0.8 ימים (הבדל של 9.5 ימים, רווח בר-סמך 95% של 3.6-15.4, p<0.001) לאחר 12 חודשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו תומכים בתועלת האפשרית של נוגדנים כנגד CGRP בטיפול במיגרנה וסטיבולרית.

Cephalalgia. Apr 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה