כאב

כאבי חזה בזמן התקף לב מופיעים בשכיחות נמוכה יותר בחולים עם סוכרת (Heart)

במאמר שפורסם בכתב העת Heart מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תסמיני כאבי חזה בזמן אוטם לבבי מופיעים בשכיחות נמוכה יותר בחולים עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לחולים ללא-סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כאבי חזה מהווים מרכיב מרכזי באבחנה של אוטם לבבי. בקרב חולים עם סוכרת קיים סיכון מוגבר לאוטם לבבי, אך באוכלוסייה זו תתכן שכיחות נמוכה יותר של כאבי חזה וייתכן עיכוב בטיפול ותוצאות גרועות יותר. כעת הם ביקשו להשוות את שיעורי הימצאות כאבי חזה בחולים עם וללא סוכרת ואבחנה של אוטם לבבי.

מדגם המחקר כלל חולים עם אוטם לבבי שפנו להערכה רפואית. התוצא העיקרי היה העדר כאבי חזה בזמן אוטם לבבי, תוך השוואת חולים עם סוכרת מול חולים ללא סוכרת.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Embase ו-Medline וזיהו 9,272 רשומות. לאחר בדיקות סקר, 87 מאמרים עברו הערכה להתאמה למחקר, איכות המחקר והסיכון להטיות. מבין אלו, 22 מחקרים נכללו במטה האנליזה והחוקרים חישבו את יחס הסיכויים להופעת כאבי חזה בזמן אוטם לבבי.

מטה האנליזה כללה 232,519 משתתפים מ-22 מחקרים ומהנתונים עולה כי הסיכוי לאבחנה של אוטם לבבי ללא כאבי חזה היה גבוה יותר בקרב חולים עם סוכרת, בהשוואה לחולים ללא-סוכרת. במחקרי עוקבה תועד סיכוי גבוה ב-43% לאבחנה של אוטם לבבי ללא כאבי חזה בחולים עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לאלו ללא-סוכרת (יחס סיכויים של 1.43, רווח בר-סמך 95% של 1.26-1.62) ובמחקרי מקרה-ביקורת תועד סיכוי גבוה ב-44% (יחס סיכויים של 1.44, רווח בר-סמך 95% של 1.11-1.87).

החוקרים כותבים כי על הרופאים לקחת בחשבון אבחנה של אוטם לבבי בחולים עם סוכרת הפונים עם תסמינים לא-טיפוסיים ועל פרוטוקולי הטיפול לשקף זאת, לצד הגברת המודעות של החולים לסוגייה זו.

Heart, Apr 20, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה