כאב

צריכה מוגברת של נוגדי-חמצון בתזונה עשוי להגן מפני אוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

לצריכה מוגברת של נוגדי-חמצון בתזונה בנשים לאחר-מנופאוזה השפעה מגנה כנגד אוסטיאופורוזיס, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים קודמים להערכת הצריכה התזונתית של נוגדי-חמצון על הסיכון לאוסטיאופורוזיס. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין מדד CDAI (או Composite Dietary Antioxidant Index) ומשלב נוגדי-חמצון בתזונה עם הסיכוי לאוסטיאופורוזיס בנשים בגיל העמידה מסקרי National Health and Nutrition Examination Survey בארצות הברית.

מדגם המחקר כלל 1,157 נשים לפני-מנופאוזה ו-2,261 נשים לאחר-מנופאוזה בגילאי 40 שנים ומעלה עם נתונים זמינים אודות הרגלי התזונה. על-בסיס מדד CDAI הם הגדירו את צריכת ביתא-קרוטן, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין D, סלניום, אבץ, נחושת וברזל.

מהנתונים עולה כי בנשים לאחר מנופאוזה ברבעון העליון של CDAI מבחינת צריכת ביתא-קרוטן, ויטמין A, ויטמין C וברזל תועד סיכון מופחת לאוסטיאופורוזיס. בנשים לאחר-מנופאוזה ברבעון השלישי לעומת הרבעון התחתון (יחס סיכויים של 0.64, רווח בר-סמך 95% של 0.43-0.96) וברבעון העליון לעומת הרבעון התחתון (יחס סיכויים של 0.56, רווח בר-סמך 95% של 0.35-0.89) תועד סיכון מופחת לאוסטיאופורוזיס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי צריכה תזונתית של נוגדי-חמצון עשויה להגן מפני אוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה.  הם מדגישים כי מדובר בממצאים מוקדמים, אשר עשויים לסייע בתכנון מחקרים פרוספקטיביים עתידיים אודות הקשר בין צריכת חומרי תזונה עם תכונות נוגדות-חמצון ובין בריאות העצם בנשים בגיל העמידה.

Menopause, April 2023

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה