כאב

זריקה ישירות לתוך הנגע – טיפול חדש לפסוריאזיס בציפורניים (Medscape)

מחקרים עדכניים הראו כי ניתן לטפל בחולי פסוריאזיס הסובלים מנגעים בציפורניים באמצעות זריקות לתוך הנגעים בשילוב עם טיפול סיסטמי

מחקרים עדכניים הראו כי ניתן לטפל בחולי פסוריאזיס הסובלים מנגעים בציפורניים באמצעות זריקות לתוך הנגעים בשילוב עם טיפול סיסטמי. פרופ’ אפריל וו. ארמסטרונג, פרופסור לדרמטולוגיה ודיקנית עמיתה למחקר קליני באוניברסיטת דרום קליפורניה, לוס אנג’לס, אמרה כי טיפולים מקומיים לרוב אינם יעילים לנגעי פסוריאזיס בציפורניים, ובמקום זאת, היא מטפלת לעיתים באמצעות זריקות בשילוב טיפול סיסטמי.

לדברי פרופ’ ארמסטרונג, פסוריאזיס בציפורניים יכולה להתבטא בכמה דרכים, כולל לאוקוניכיה (Leukonychia), מקולות אדומות בסהרון הציפורן (Lunula), טרכיוניכיה (Trachyonychia) ועוד. פסוריאזיס במיטת הציפורניים יכולה להופיע כמו דימומים קטנים (Splinter hemorrhages), נבוס סימפלקס (salmon patch), היפרקרטוזיס, שינוי צבע של העור (dyschromia) ועוד. פרופ’ ארמסטרונג ממליצה על טיפולים מקומיים עבור מחלה מוגבלת המערבת אזורים ספציפיים כמו הציפורניים, אך לעיתים קרובות יש צורך בטיפול סיסטמי עבור מטופלים עם מחלה בינונית עד חמורה באזורים ספציפיים או עבור אלו שאינם מגיבים לטיפול מקומי.

מחקר משנת 2018 שכלל 17 מטופלים עם פסוריאזיס בציפורניים, בדק את יעילותן של שתי זריקות מסוגים שונים במרווחים של 6 שבועות, בהתאם למדד חומרת הפסוריאזיס של הציפורניים (NAPSI). המחקר מצא כי 50% מהציפורניים שטופלו בזריקות הטריאמצינולון, אצטוניד ומתוטרקסט הראו שיפור של יותר מ-75%, בהשוואה ל-33% מאלו שטופלו בזריקות הציקלוספורינים.

מחקר אחר שהעריך את היעילות של Secukinumab (אנטגוניסט IL-17A ) במינונים שונים לעומת פלצבו, מצא כי לאחר 2.5 שנים, הירידה הממוצעת בציון NAPSI הייתה 63.6% בקבוצה שטופלה במינון של 150 מ”ג ו-73.3% בקבוצת שטופלה ב- 300מ”ג.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה