כאב

היעילות והבטיחות של Guselkumab בחולי פסוריאזיס עם תגובה לא-מספקת ל-Ustekinumab (מתוך J Eur Acad Dermatol Venereol)

מתוצאות מחקר ITALIAN LANDSCAPE PSORIASIS שפורסמו בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology עולות עדויות התומכות ביעילות Guselkumab (טרמפיה) בחולים עם פסוריאזיס רובדית ותגובה לא-מספקת לטיפול ב-Ustekinumab (סטלרה), כאשר נתוני עולם-אמיתי אלו עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקר NAVIGATE.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Guselkumab הינו נוגדן חד-שבטי הומאני הנקשר באופן סלקטיבי לתת-יחידה p19 של Interleukin-23, אשר הוכח כיעיל בחולים עם תגובה לא-מלאה קודמת לטיפול ב-Ustekinumab במחקר NAVIGATE. הם השלימו מחקר רטרוספקטיבי, רב-מרכזי, בן 104 שבועות, במטרה להעריך את היעילות והבטיחות של Guselkumab בחולים עם פסוריאזיס רובדית ותגובה לא-מספקת ל-Ustekinumab בתנאי עולם-אמיתי.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 233 מבוגרים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר גויסו מ-14 מרכזים ברחבי איטליה וטופלו ב- Guselkumab לאחר כישלון טיפול ב-Ustekinumab. החוקרים תיעדו את מאפייני החולים ומדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) בכל ביקור (תחילת מחקר, שבוע 16, 52 ו-104). עוד תועד שיעור החולים שהשיגו תגובה של PASI 75, PASI 90 ו-PASI 100, בהשוואה למצב בתחילת המחקר.

לאחר 52 שבועות, שיעורי תגובה לפי מדד PASI 75 עמדו על 89.88%, שיעורי PASI 90 עמדו על 71.43% ושיעור החולים עם תגובה של PASI 100 עמדו על 58.83%, כאשר 90.48% מהחולים השיגו מדד PASI אבסולוטי של עד 2 נקודות.

לאחר 104 שבועות, תוצאות היעילות היו דומות.

בהשוואה למחקר NAVIGATE, החוקרים זיהו שיעור גבוה יותר של חולים שהשיגו תגובה לפי מדדי PASI 75, PASI 90 או PASI 100. בחולים עם מעורבות אזורים קשים לטיפול תועד סיכוי נמוך משמעותית להשגת תגובה של PASI 90 ו-PASI 100.

לאחר 104 שבועות, שיעורי תגובה דומים תוארו בכל תתי הקבוצות שנבחנו במחקר, ללא תלות במדד מסת הגוף, מעורבות אזורים קשים לטיפול, נוכחות מחלות קרדיו-מטבוליות ודלקת מפרקים פסוריאטית.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו סוגיות בטיחות משמעותיות לאורך תקופת המחקר.

נתוני עולם-אמיתי אלו תומכים ביעילות של Guselkumab בחולים עם פסוריאזיס רובדית עם תגובה לא-מספקת ל-Ustekinumab.

 

J Eur Acad Dermatol Venereol. 2023 Jan 25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה