כאב

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מערכת גירוי חוט שדרה לטיפול בכאב משנית לנוירופתיה היקפית (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור מערכת גירוי חוט שדרה Proclaim XR לטיפול בכאב משנית נוירופתיה היקפית על-רקע סוכרת, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת Abbott.

מערכת Proclaim XR לגירוי חוט שדרה עשויה להקל על חולים עם נוירופתיה היקפית משנית לסוכרת בהם נדרשות אפשרויות טיפול חליפיות לגישות המסורתיות, דוגמת תרופות פומיות.

המומחים מסבירים כי כ-34.2 מיליון אמריקאים, או 10.5% מאוכלוסיית ארצות הברית, סובלים מסוכרת. כמחצית מהמבוגרים עם סוכרת יפתחו נוירופתיה היקפית, הכוללת כאב ונימול בכפות רגליים וידיים.

מערכת Proclaim XR לגירוי חוט שדרה אושרה לטיפול בכאב כרוני בשנת 2019 וצפויה כעת להקל על חולים הסובלים מכאב משנית לנוירופתיה היקפית על-רקע סוכרת הודות לגירוי במינונים נמוכים. עוצמת הסוללת במקרה של גירוי במינון נמוך צפויה להספיק למשך עשר שנים.

החולים נדרשים לעבור הערכה זעיר פולשנית לקבלת שתל מערכת גירוי חוט שדרה של Proclaim XR, אשר תאפשר להם לשלוט בטיפול באמצעות מכשיר אפל.

מחברת התרופות נמסר כי ההתוויה החדשה הנ”ל של Proclaim XR תאפשר להביא לשינוי משמעותי בטיפול בכאב משנית לנוירופתיה היקפית על-רקע סוכרת ומהווה כלי חשוב לרופאים ולחולים המתמודדים עם הפרעה מגבילה זו.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה