כאב

עדכון בהנחיות לטיפול בהשמנה בקרב ילדים ומתבגרים (American Academy of Pediatrics)

OBESITY
האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים קוראת לטיפול פעיל בהשמנה בקרב ילדים ומתבגרים, לרבות טיפול תרופתי וניתוחי להורדה במשקל

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP – American Academy of Pediatrics) קוראת לטיפול בהשמנה בקרב ילדים ומתבגרים, לרבות טיפול תרופתי וניתוחי להורדה במשקל. כמו כן, היא ממליצה על התייעצות עם רופאים מומחים בנושא זה, משום ש”בתוך גבולות המרפאה, אין דרך לטפל בהשמנה” לדברי פרופ’ איהוומה אנלי, פרופסור לרפואת ילדים באוניברסיטת אוהיו סטייט בקולומבוס, שסייעה בכתיבת ההמלצות. ההנחיה הקודמת משנת 2007 הדגישה את הצורך בהרגלי אכילה טובים ובשינוי התנהגותי ולא את הטיפול התרופתי והניתוחי.

לפי ההנחיות החדשות מ-2023, רופאי הילדים נדרשים לאפשר למטופלים בני 12 ומעלה הסובלים מהשמנה (BMI מעל אחוזון 95) לקבל טיפול תרופתי להורדה במשקל’ בנוסף לתמיכה בשינוי אורח החיים כמו הגברת פעילות גופנית ואכילה נכונה. כמו כן, יש לשקול טיפול ניתוחי בילדים אלו כאשר הם מגיעים לגיל 13. ד”ר סנדרה ס. האסינק, מנהלת מכון AAP למשקל ילדות בריא, השוותה את השמנת היתר למחלת האסתמה, מחלה כרונית נוספת המחייבת התייחסות מיידית וטיפול ממושך.

ההנחיות העדכניות נכתבו בהתאם לתוצאות של מאות מחקרים שבדקו את הדרך הטובה ביותר לטיפול במשקל עודף בקרב צעירים. בהתאם לכך, כותבי ההנחיות ממליצים לרופאים לחשב את ה-BMI של הילד החל מגיל שנתיים, עם תשומת לב יתרה לאלו שנמצאים באחוזון 85 (עודף משקל) ומעלה ובעיקר לאלו שנמצאים באחוזון 95 ומעלה (השמנת יתר). כמו כן, יש לעקוב אחר לחץ הדם והכולסטרול בילדים אלו, במיוחד בהגיעם לגיל 10. יש לציין שלמרות כל האמור לעיל, טיפול התנהגותי ושמירה על אורח חיים בריא הם הבסיס לטיפול בהשמנה בקרב ילדים ומתבגרים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה