כאב

שימוש במרכך לא מונע אטופיק דרמטיטיס (Cochrane Review)

סקירה שבוצעה לאחרונה בנושא התערבויות טיפוליות בעור התינוקות למניעת אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות למזון הראתה כי הן אינן יעילות וכי שימוש בחומרים מרככים בשלב מוקדם עלול לגרום לנזקים

סקירת קוקרן (Cochrane Review) שבוצעה לאחרונה בנושא התערבויות טיפוליות בעור התינוקות למניעת אטופיק דרמטיטיס (AD) ואלרגיות למזון אישרה את ממצאיהם של מחקרים קודמים שהראו חוסר תועלת וחיזקה את הטיעון ששימוש בחומרים מרככים בשלב מוקדם עלול לגרום לנזקים. הסקירה פורסמה בנובמבר 2022.

המחבר הבכיר של הסקירה העדכנית, ד”ר רוברט בויל, אלרגולוג ילדים באוניברסיטת אימפריאל בלונדון, אומר כי “סקירה זו, שמהווה עדכון לגרסה מפברואר 2021, כללה שינויים מינימליים, ובהם נתונים נוספים לגבי אלרגיה למזון, מה שחיזק מעט את החשש לגבי עלייה אפשרית באלרגיה למזון עקב שימוש במרככים”.

הסקירה העדכנית קובעת כי שימוש בחומרים מרככים במהלך שנת החיים הראשונה של היילוד כנראה אינו מועיל במניעת אקזמה, ואף עלול להגביר את הסיכון לאלרגיה למזון וגם כנראה את הסיכון לזיהום עורי.

ד”ר שיאוג’ינג קאנג מבית החולים העממי של האזור האוטונומי שינג’יאנג אויגור, אורומצ’י, סין, ביקר את הסקירה הזו ואמר בין היתר כי היא כללה מספר מחקרים “בלתי מתאימים” ובנוסף לא ביצעה ניתוח תת-קבוצתי של תינוקות בסיכון גבוה, לא בחנה סוגים שונים של מרככים ולא בדקה את הסיכון לרגישות למזון.

ד”ר בויל דחה את הביקורת ואמר כי אי ההתאמה במסקנות בין סקירות שיטתיות אחרות לבין סקירת קוקרן קשורה לאיכות המתודולוגיה. הוא הוסיף כי “הסקירה שלנו כללה שיתוף של מערכי הנתונים המקוריים מהחוקרים השונים”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה