כאב

טיפול ב-Erenumab עדיף על Topiramate להקלה על מיגרנה (J Headache Pain)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Headache Pain מדווחים חוקרים על נתונים חדשים מהם עולה כי Erenumab (איימוביג) עדיף על Topiramate (טופמקס) להקלה על תסמיני מיגרנה, עם עדות להשפעה מוקדמת של הטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר HER-MES הינו המחקר הראשון להשוואה ראש בראש בין Erenumab אל מול Topiramate להערכת הסבילות והיעילות של הטיפול במסגרת מחקר בשלב 4. ניתוח פוסט-הוק זה בחן את היעילות של Erenumab לעומת Topiramate בחולים שהשלימו את המחקר.

התוצאים שנבחנו במחקר כללו את שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר (שיעורי תגובה של 50%), לאורך שלושת החודשים האחרונים (חודשים 4, 5 ו-6) של שלב כפל-סמיות, שיעורי תגובה 50% במהלך החודש הראשון לשלב כפל-סמיות והשינוי במספר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר ובמהלך שלב כפל-סמיות.

מדגם המחקר כלל 777 חולים, אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Erenumab במינון חודשי של 70 מ”ג או 140 מ”ג (389 חולים) או לטיפול ב-Topiramate במינון 50-100 מ”ג ביום (388 חולים). מבין אלו, 334 חולים (85.9%) שקיבלו Erenumab ו-231 חולים (59.5%) שקיבלו Topiramate השלימו את שלב כפל-סמיות.

החולים נותרו תחת תרופת המחקר עד תום שלב כפל-סמיות וקיבלו טיפול ב- Erenumab במינון ממוצע של 119 מ”ג בחודש וטיפול ב-Topiramate במינון ממוצע של 92 מ”ג ביום.

לאחר החודש הראשון, שיעור גבוה יותר משמעותית של מטופלים ב- Erenumab (39.2%) דיווחו על ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Topiramate (24%, P<0.01).

בשלושת החודשים האחרונים, שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים שטופלו ב- Erenumab (60.3%) השיגו ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Topiramate (43.3%, p<0.001).

בקרב חולים שטופלו ב- Erenumab תועדה ירידה גדולה יותר במספר ימי מיגרנה בחודש במהלך שלושת החודשים האחרונים מתחילת המחקר, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Topiramate (6.13- לעומת 4.90-, p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי ניתוח פוסט-הוק זה מעידים על יעילות גבוהה יותר משמעותית של Erenumab לעומת Topiramate בהשגת ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש עם עדות ליעילות מוקדמת של הטיפול התרופתי.

 

J Headache Pain. 2022 Nov 15

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה