כאב

תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Erenumab להקלה על כאב משנית לנויראלגיה טריגמינלית (Lancet Neurol)

טיפול ב-Erenumab לא הפחית את עצימות הכאב בהשוואה לפלסבו בחולים עם נויראלגיה טריגמינלית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נויראלגיה טריגמינלית הינה הפרעת כאב חמורה וקשה לטיפול המערבת את אזור הפנים. התכשיר Erenumab הינו נוגדן חד-שבטי המכוון כנגד קולטן ל-CGRP (או Calcitonin Gene-Related Peptide) בעל יעילות מוכחת כנגד מיגרנה. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות של Erenumab בחולים עם נויראלגיה טריגמינלית.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, כלל מבוגרים בגילאי 18-85 שנים עם נויראלגיה טריגמינלית קלאסית או אידיופטית. החולים שנכללו במחקר היו ללא היסטוריה קודמת של מחלה צרברווסקולארית או קרדיווסקולארית משמעותית, דיווחו על כאב בעצימות של לפחות 4 מתוך 11 נקודות לפי סולם NRS וסבלו מלפחות שלושה התקפי כאב יומיים.

משתתפים שענו על קריטריוני המחקר חולקו באקראי לקבלת זריקות תת-עוריות של Erenumab במינון 140 מ”ג או פלסבו והיו במעקב לאורך 4 שבועות.

התוצא העיקרי היה מספר המגיבים לטיפול, אשר הוגדר כחולים עם ירידה של לפחות 30% בעצימות הכאב היומי הממוצע לאורך המעקב, בהשוואה למצב בתחילת המחקר.

מדגם המחקר כלל 119 חולים שנכללו בשבוע טרום-סקירה, כאשר לאחר הוצאת 26 חולים שלא ענו על קריטריוני המחקר, 93 משתתפים החלו במחקר אך 13 הוצאו עוד לפני ההקצאה האקראית. בסופו של דבר, 80 חולים חולקו באקראי לקבלת Erenumab במינון 140 מ”ג (40 חולים) או פלסבו (40 חולים).

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במספר המגיבים לאחר ארבעה שבועות באוכלוסייה לפי כוונה לטפל (14 מבין 40 מטופלים ב-Erenumab [35%] לעומת 18 מבין 40 חולים בזרוע הפלסבו [45%]; p=0.36).

אירועים חריגים דווחו ב-20 מבין 40 משתתפים (50%) בכל קבוצה.  האירועים החריגים הנפוצים כללו עצירות (28%) וכאבי ראש (10%) בזרוע הטיפול ב-Erenumab וכאבי ראש (13%), עצירות (10%) וכאבי בטן (10%) בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים בתועלת של Erenumab להקלה על כאב משנית לנויראלגיה טריגמינלית וכי מהעדויות עולה כי ל-CGRP ככל הנראה אין תפקיד מרכזי בכאב פראוקסיזמלי. בשלב זה, עדיין קיים צורך בטפולים יעילים ונסבלים היטב כנגד נויראלגיה טריגמינלית.

 

Lancet Neurol, Sep 13, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה