כאב

חשיבות Esketamine בטיפול בדיכאון עמיד לטיפול (Ann Pharmacother)

טיפול תוך-אפי ב-Esketamine עשוי להקל משמעותית על תסמיני דיכאון בחולים עם דיכאון עמיד לטיפול, אם כי לטיפול מספר חסרונות חשובים, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Pharmacotherapy.

החוקרים ביקשו לבחון את הפרמקולוגיה, הפרמקוקינטיקה, היעילות, בטיחות, דרישות מתן ומקומו של Esketamine בחולים עם דיכאון עמיד לטיפול. הם השלימו סקירה מקיפה ב-PubMed לזיהוי מחקרים בשפה האנגלית שבחנו את תוצאות מתן תוך-אפי של Esketamine לדיכאון עמיד לטיפול.

מתן תוך-אפי של Esketamine אושר לשימוש ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, בשילוב עם טיפול נוגד-דיכאון פומי, כנגד דיכאון עמיד לטיפול במבוגרים. שני מחקרים קצרי-טווח (TRANSFORM-1 ו-TRANSFORM-2) זיהו ירידה מובהקת סטטיסטית במדד Montgomery-Asberg Depression Rating Scale לאחר 28 ימים עם מינון קבוע של 56 מ”ג (4.1-, p=0.027) ומינון גמיש (4.0-, p=0.02), אם כי לא תועדה תוצאה דומה לטיפול במינון קבוע של 84 מ”ג (3.2-, p=0.088) במחקרי TRANSFORM-1 ו-TRANSFORM-3 (3.6-, p=0.059).

שני מחקרים ארוכי-טווח (SUSTAIN-1 ו-SUSTAIN-2) רמזו לשמירה על התגובה עם המשך טיפול ב-Esketamine.

תופעות הלוואי של Esketamine כללו סחרחורות, שינוי בטעם, ישנוניות, דיסוציאציה, מחשבות אובדניות והתנהגות אובדנית ועליה בקצב הלב ובלחץ הדם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתן תוך-אפי של Esketamine עשוי להקל משמעותית על תסמיני דיכאון עמיד לטיפול, אך מנגד השימוש מוגבל בשל עלויות, אופן מתן ותופעות לוואי אפשריות.

Ann Pharmacother. 2019

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה