כאב

שילוב של אוסטיאוארתריטיס של הברך והשמנה גורמים לפגיעה קשה באיכות החיים (Ann Intern Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי באמריקאים בגיל 50 ומעלה חלה ירידה משמעותית באיכות החיים עקב אוסטיאוארתריטיס של הברך, השמנת-יתר, או שילוב של השניים. החוקרים מצאו כי נשים היספאניות ושחורים סיכון גבוה במיוחד לתחלואה ותמותה.

החוקרים יצרו מודל ממוחשב להערכת השכיחות של אוסטיאוארתריטיס של הברך והשמנה והקשר למחלות-רקע. מהתוצאות עולה כי אמריקאים לא-שמנים, בגילאי 50-84 עם אוסטיאוארתריטיס של הברך איבדו בממוצע 1,857 QALY לכל אדם. במבוגרים שמנים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך חלה ירידה של כ-3,501 QALY.

בנשים היספאניות ושחורים הסובלים מהשמנה, אך ללא אוסטיאוארתריטיס של הברך, חלה ירידה של כ-2.6 QALY, בעוד שבאלו עם שני המצבים הירידה עמדה על כ-3.8 QALY, בהשוואה לנבדקים רזים, ללא אוסטיאוארתריטיס.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים לבחון אמצעי מניעה וטיפול המותאמים למין ולגזע החולים או לאוכלוסיות אתניות מסוימות.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על מודל Osteoarthritis Policy Model, סימולציית מחשב, להערכת ההשפעות של אוסטיאוארתריטיס של הברך והשמנת-יתר ב-4 מדגמים של מבוגרים בגילאי 50-84 שנים: חולים ללא אוסטיאוארתריטיס של הברך או השמנה (קבוצת ייחוס), אלו עם אוסטיאוארתריטיס או השמנת יתר ואלו עם שני המצבים.

החוקרים מצאו כי בעקבות השמנה ו/או אוסטיאוארתריטיס של הברך חלה ירידה של כ-86 מיליון (QALY) בקרב נבדקים בגילאי 50-84 שנים. כ-88% מהאובדן נבע מהשמת-יתר וסיבוכים מטבוליים וקרדיווסקולאריים. עם זאת, הם מציינים כי למרות שאוסטיאוארתריטיס אינו משפיע ישירות על התמותה, מדובר במחלה הפוגעת באיכות החיים.

Ann Intern Med. 2011;154:217-226

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה