כאב

סקר התגובה לטיפול במעכבי TNFα בחולים עם Psoriatic Arthropathy (מתוך Arthritis Rheum)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש מדנמרק אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Arthritis and Rheumatism עולה כי חולים עם Psoriatic Arthropathy (PsA) המטופלים לראשונה במעכבי tumor necrosis factor α (TNFα) מדגימים הענות טובה לטיפול. בנוסף, רמה התחלתית גבוהה של CRP (או C-reactive protein ) נמצאה קשורה להענות גבוהה יותר ותגובה טובה יותר לטיפול.

על מנת לעמוד על התגובה לטיפול במעכבי TNFα אספו החוקרים נתונים ממאגר DANBIO המאגר הראומטולוגי הלאומי של דנמרק. את התגובה בחולים עם PsA מדדו החוקרים לפי שיפור לפי קריטריונים של American College of Rheumatology ב-20% (ACR20 ), ב-50% (ACR50 ) או ב-70% (ACR70 ), או לפי תגובה טובה לפי European League Against Rheumatism (EULAR) ב-6 חודשים הראשונים לטיפול. כמו כן מדדו החוקרים את משך ההצמדות (adherence ) לטיפול מצד המטופלים.

מתוך 764 החולים עם PsA , 320 טופלו ב-Adalimumab (יומירה), 260 טופלו ב-Infliximab (רמיקד), ו-184 טופלו ב-Etanercept (אנברל).

* זמן החציון של הצמדות לטיפול היה 2.9 שנים. לאחר שנה אחת של טיפול 70% מהמטופלים נצמדו לטיפול, ואילו לאחר שנתיים 57%.

* הפרמטרים הקליניים אשר השתפרו במהלך 6 חודשי טיפול היו רמת CRP , ציון שאלון Health Assessment Questionnaire , וציון 28-joint Disease Activity .

* הגורמים הבאים נמצאו קשורים להצמדות ממושכת יותר לטיפול: מין זכר, רמת CRP מעל 10 מ”ג לליטר, טיפול במקביל ב-Methotrexate וציון בסיס נמוך ב-patient health visual analog scale .

* לאחר 6 חודשי טיפול 59%, 45%, 24%, ו-54% מהמטופלים השיגו שיפור של ACR20 , ACR50 , ACR70 , ו-EULAR בהתאמה.

* רמת בסיס של CRP מעל 10 מ”ג לליטר נמצאה קשורה לתגובה טובה לטיפול יחס סיכויים (OR ) של 2.6 עבור ACR20 , של 3.0 עבור ACR50 , של 3.6 עבור ACR70 , ושל 2.2 עבור EULAR .

החוקרים מסכמים וכותבים כי נצפתה הענות והצמדות גובהה לטיפול בחולים עם PsA המטופלים לראשונה במעכבי TNFα . רמה התחלתית גבוהה של CRP נמצאה קשורה הן להצמדות גבוהה יותר לטיפול והן לתגובה טובה יותר. הדבר עשוי לעזור בבחירת החולים המתאימים לטיפול.

Arthritis Rheum, January 2011

לידיעה באתר NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה